Absolwentka krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych, specjalizująca się w technikach graficznych, swą biografię artystyczną rozpoczęła jako ilustratorka poczytnych dzienników i czasopism, takich jak "Rzeczpospolita" i "Przekrój". Współpraca z "Marie Claire" i "The New Yorker" nadała jej karierze międzynarodowy wymiar; wzięła udział w prezentacji "Covering the New Yorker" ukazującej kolekcję najlepszych okładek zaprojektowanych dla tego prestiżowego czasopisma na przestrzeni 75 lat jego istnienia. Dąbrowska mieszka w Krakowie; współpracuje z Macromedia Freehand i Adobe Photoshop. Oferowana praca nawiązuje do kubistycznych prac Braquea i Picassa, w których malarze wykorzystywali motywy instrumentów muzycznych. Sto lat później artystka może pozwolić sobie na swobodną, niczym nieograniczoną improwizację na podobne tematy, na luźne przenikanie się form i płaszczyzn. Improwizację tę traktować możemy jako dyskretny hołd składany wielkim artystom.
grafika, technika mieszana, 63,5 x 87,3 (odcisk)
sygn. ołówkiem pod ryciną p. d.: Dąbrowska Siemaszkiewicz; napis l. d.: Jazziz
Absolwentka krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych, specjalizująca się w technikach graficznych, swą biografię artystyczną rozpoczęła jako ilustratorka poczytnych dzienników i czasopism, takich jak "Rzeczpospolita" i "Przekrój". Współpraca z "Marie Claire" i "The New Yorker" nadała jej karierze międzynarodowy wymiar; wzięła udział w prezentacji "Covering the New Yorker" ukazującej kolekcję najlepszych okładek zaprojektowanych dla tego prestiżowego czasopisma na przestrzeni 75 lat jego istnienia. Dąbrowska mieszka w Krakowie; współpracuje z Macromedia Freehand i Adobe Photoshop. Oferowana praca nawiązuje do kubistycznych prac Braquea i Picassa, w których malarze wykorzystywali motywy instrumentów muzycznych. Sto lat później artystka może pozwolić sobie na swobodną, niczym nieograniczoną improwizację na podobne tematy, na luźne przenikanie się form i płaszczyzn. Improwizację tę traktować możemy jako dyskretny hołd składany wielkim artystom.