HISTORIA EGZEMPLARZA:
Wystawiony na Zimową Aukcję egzemplarz Jawy 555 został uratowany przed złomowaniem. Obecny właściciel znalazł go na podwórku jednej z odwiedzanych posesji, gdzie stał on pokryty kurzem i rdzą. Przez dwa pokolenia motocykl był w jednej rodzinie, ponad 10 lat nie odpalany i odstawiony w kąt, dopiero za sprawą nowego właściciela, w roku 2015 przeszedł on kompletną odbudowę. Produkcja: rok 1960, czerwony oryginalny kolor zastąpiony nowym lakierem w dobranym odpowiednio odcieniu. W pełni oryginalny silnik sprzężony z 3-biegową skrzynią, rozebrany, przejrzany, zakonserwowany, nowe uszczelki, simmeringi, zalane świeżymi płynami. Dziś Jawa funkcjonuje bez zarzutu. Jest to idealna propozycja dla kogoś chcącego się wyróżnić z tłumu nietypowym ponad pięćdziesięcoletnim jednośladem w wyjątkowym stanie.
HISTORIA MODELU:
Jawa Pionyr swoją nazwą podkreśla swoje pierwszeństwo w szeregu typów Jawy 50, jednego z najpopularniejszych motorowerów zza żelaznej kurtyny. Produkcję rozpoczęto w 1954 roku. Najstarszy typ jawy wygląda nieco jak skuter pozbawiony osłon. Maszyna zyskała prostą i zwartą konstrukcję, z zadowalającym poziomem ergonomii kierowcy. Lata w których powstał motocykl, oraz sytuacja społeczno - polityczna w całej europie zachodniej wymuszała na projektantach, oraz fabrykach prostotę konstrukcji, względną niezawodność, oraz niskie koszty eksploatacji.
Motorower potrafił spalić około 1,5 litra paliwa na 100 km. Biorąc pod uwagę, że zakup benzyny odbywał się w systemie kartkowym - niskie spalanie było wielką zaletą. W tamtych czasach Jawa słynęła z produkcji silników motocyklowych o dobrych osiągach i niezłej żywotności. Nieduże, zaledwie 49 ccm pojemności silniki potrafiły przetrwać 25 tys. km i więcej. To bardzo dobry wynik, zwłaszcza, że są to silniki dwusuwowe o zdecydowanie mniejszej żywotności od czterosuwów. Prostota obsługi, dostępność, niewielka waga - to wszystko sprawiło, ze jawa była pojazdem lubianym i używanym przez wszystkich: mężczyzn, kobiety i młodzież. Model typu 550 to coraz rzadszy pojazd, wiele z egzemplarzy, w latach 90 po upadku komunizmu, zostało po prostu unicestwionych. Były wówczas postrzegane jako bezwartościowe relikty obalonego i znienawidzonego komunizmu.
Podatki i opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna w wysokości 15%.
W pełni oryginalny silnik sprzężony z 3-biegową skrzynią, rozebrany, przejrzany, zakonserwowany, nowe uszczelki, simmeringi, zalane świeżymi płynami. Dziś Jawa funkcjonuje bez zarzutu.
Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacjiHISTORIA EGZEMPLARZA:
Wystawiony na Zimową Aukcję egzemplarz Jawy 555 został uratowany przed złomowaniem. Obecny właściciel znalazł go na podwórku jednej z odwiedzanych posesji, gdzie stał on pokryty kurzem i rdzą. Przez dwa pokolenia motocykl był w jednej rodzinie, ponad 10 lat nie odpalany i odstawiony w kąt, dopiero za sprawą nowego właściciela, w roku 2015 przeszedł on kompletną odbudowę. Produkcja: rok 1960, czerwony oryginalny kolor zastąpiony nowym lakierem w dobranym odpowiednio odcieniu. W pełni oryginalny silnik sprzężony z 3-biegową skrzynią, rozebrany, przejrzany, zakonserwowany, nowe uszczelki, simmeringi, zalane świeżymi płynami. Dziś Jawa funkcjonuje bez zarzutu. Jest to idealna propozycja dla kogoś chcącego się wyróżnić z tłumu nietypowym ponad pięćdziesięcoletnim jednośladem w wyjątkowym stanie.
HISTORIA MODELU:
Jawa Pionyr swoją nazwą podkreśla swoje pierwszeństwo w szeregu typów Jawy 50, jednego z najpopularniejszych motorowerów zza żelaznej kurtyny. Produkcję rozpoczęto w 1954 roku. Najstarszy typ jawy wygląda nieco jak skuter pozbawiony osłon. Maszyna zyskała prostą i zwartą konstrukcję, z zadowalającym poziomem ergonomii kierowcy. Lata w których powstał motocykl, oraz sytuacja społeczno - polityczna w całej europie zachodniej wymuszała na projektantach, oraz fabrykach prostotę konstrukcji, względną niezawodność, oraz niskie koszty eksploatacji.
Motorower potrafił spalić około 1,5 litra paliwa na 100 km. Biorąc pod uwagę, że zakup benzyny odbywał się w systemie kartkowym - niskie spalanie było wielką zaletą. W tamtych czasach Jawa słynęła z produkcji silników motocyklowych o dobrych osiągach i niezłej żywotności. Nieduże, zaledwie 49 ccm pojemności silniki potrafiły przetrwać 25 tys. km i więcej. To bardzo dobry wynik, zwłaszcza, że są to silniki dwusuwowe o zdecydowanie mniejszej żywotności od czterosuwów. Prostota obsługi, dostępność, niewielka waga - to wszystko sprawiło, ze jawa była pojazdem lubianym i używanym przez wszystkich: mężczyzn, kobiety i młodzież. Model typu 550 to coraz rzadszy pojazd, wiele z egzemplarzy, w latach 90 po upadku komunizmu, zostało po prostu unicestwionych. Były wówczas postrzegane jako bezwartościowe relikty obalonego i znienawidzonego komunizmu.
Podatki i opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna w wysokości 15%.