Obraz opisany:
- Dwurnik. Spis cykli malarskich, oprac. Pola Dwurnik, Cykl IX Podróże autostopem, poz. 191.
Znakiem rozpoznawczym Dwurnika stał się w szczególności cykl "Podróże autostopem", rozpoczęty w 1966 roku i kontynuowany do dzisiaj. Składają się na niego pejzaże miejskie (weduty), w większości bez linii horyzontu - obserwowane z lotu ptaka, z charakterystycznym nagromadzeniem motywów. Zazwyczaj przedstawiają konkretne polskie miasta, artysta nie pozostaje jednak wierny topografii ani perspektywie. Na obrazach z tego cyklu sąsiadować mogą ze sobą obiekty i budynki w rzeczywistości oddalone od siebie o wiele przecznic. Miasta Dwurnika zasiedlają ludzie oraz cały zestaw artefaktów. [...] W "Podróżach autostopem" zazwyczaj wiele się dzieje, płótna przytłaczają nagromadzeniem detali i motywów. Łączą w sobie cechy dokumentu i malarstwa symbolicznego, oddając atmosferę polskiej rzeczywistości. Ale nieobce jest im poczucie humoru, często spotykane w twórczości malarza.
Karol Sienkiewicz, Edward Dwurnik, culture.pl, styczeń 2012
akryl, olej, płótno
116 x 88,5 cm
sygn. p.d.: E. DWURNIK 1980 | 685 [w ramce] | Podróże autostopem | NR: 191 | IX [w ramce] | JAROSŁAW [w ramce]
na odwr. na płótnie sygn.: E. DWURNIK | 1980. | IX [w ramce] - 191- 685 [w ramce]
na górnym krośnie nalepka z danymi obrazu
Obraz opisany:
- Dwurnik. Spis cykli malarskich, oprac. Pola Dwurnik, Cykl IX Podróże autostopem, poz. 191.
Znakiem rozpoznawczym Dwurnika stał się w szczególności cykl "Podróże autostopem", rozpoczęty w 1966 roku i kontynuowany do dzisiaj. Składają się na niego pejzaże miejskie (weduty), w większości bez linii horyzontu - obserwowane z lotu ptaka, z charakterystycznym nagromadzeniem motywów. Zazwyczaj przedstawiają konkretne polskie miasta, artysta nie pozostaje jednak wierny topografii ani perspektywie. Na obrazach z tego cyklu sąsiadować mogą ze sobą obiekty i budynki w rzeczywistości oddalone od siebie o wiele przecznic. Miasta Dwurnika zasiedlają ludzie oraz cały zestaw artefaktów. [...] W "Podróżach autostopem" zazwyczaj wiele się dzieje, płótna przytłaczają nagromadzeniem detali i motywów. Łączą w sobie cechy dokumentu i malarstwa symbolicznego, oddając atmosferę polskiej rzeczywistości. Ale nieobce jest im poczucie humoru, często spotykane w twórczości malarza.
Karol Sienkiewicz, Edward Dwurnik, culture.pl, styczeń 2012