Wystawiany:
– TPSP, Kraków, 1936 r.
– XX Exposition Biennale Internationale des Beaux-Artes – Venise, Wenecja 1936 r.
– TPSP, Kraków, 1937 r.
„Najbardziej uderzającą właściwością wielkiego talentu Fryderyka Pautscha jest jego bujność i wybuchowość, jego żywiołowa siła. Z każdego niemal jego płótna bije temperament malarski tak gwałtowny i szeroki, że aż prawie wulkaniczny. Ma się wrażenie, że dusza jego w chwili tworzenia dochodzi do temperatury wrzenia i że prężność tej rozgrzanej atmosfery jest tak wielka, iż musi się wyładować w szalonym rozmachu pędzla, w orgiazmie barw.”
Władysław Kozicki, „Fryderyk Pautsch”, w: „Sztuki Piękne”, IV, 1927/28, s. 121.
olej, płótno naklejone na tekturę, 65 × 90 cm
sygn. podwójnie p. d. i l. d.: „FPautsch”
na odwrocie nalepki wystawowe: 1) z TPSP w Krakowie z 1936 r. z nr kat. 509 z tytułem „Jarmark”, 2) z TPSP w Krakowie z 1937 r. z nr kat. 277 z tytułem „Jarmark w Kosowie”; 3) z Biennale w Wenecji z 1936 r. z nr 138 i z tytułem „Fiera a Kossów”
Wystawiany:
– TPSP, Kraków, 1936 r.
– XX Exposition Biennale Internationale des Beaux-Artes – Venise, Wenecja 1936 r.
– TPSP, Kraków, 1937 r.
„Najbardziej uderzającą właściwością wielkiego talentu Fryderyka Pautscha jest jego bujność i wybuchowość, jego żywiołowa siła. Z każdego niemal jego płótna bije temperament malarski tak gwałtowny i szeroki, że aż prawie wulkaniczny. Ma się wrażenie, że dusza jego w chwili tworzenia dochodzi do temperatury wrzenia i że prężność tej rozgrzanej atmosfery jest tak wielka, iż musi się wyładować w szalonym rozmachu pędzla, w orgiazmie barw.”
Władysław Kozicki, „Fryderyk Pautsch”, w: „Sztuki Piękne”, IV, 1927/28, s. 121.