PROWENIENCJA
– kolekcja prywatna, Polska
– Dom Aukcyjny Van Ham, 23.01.2020 (pozycja 66) – Galerie Carlier Gebauer, Berlin


Przemek Matecki łączy w swoich działaniach artystycznych co najmniej dwa sposoby kreacji sztuki. Posługuje się gotowymi przedmiotami jak dadaiści, gdzie sam gest twórcy, powinien już definiować dzieło, równocześnie podkreśla zasady ekspresjonizmu. Jego radykalne podejście do kreacji artystycznej to równocześnie eksperyment chociażby na kulturze masowej. Gotowe obiekty to przedmiot znalezione na śmietniku, zamalowane obrazy czy wycinki prasowe, reklamy. Dzięki interwencji Przemka Mateckiego, pomalowaniu porcelanowej figurki, zastąpieniu twarzy modelki z reklamy dynamicznymi kładzionymi plamami barw, otrzymują one nowe wcielenie. Artysta rekonstruuje, wręcz buduje świat z dostępnych mu elementów. Czasem również wdaje się w polemikę z innymi artystami, jak w przypadku „Barki Dantego” Eugène’a Delacroiksa czy oferowanego rysunku, który można oglądać w pierwotnej wersji w Koninklijk Museum voor Schone Kunsten w Belgii.

40
Przemysław MATECKI (ur. 1976, Żagań)

James Ensor, „The skeleton painter”, 2011

węgiel, kredka, karton; 33 x 41 cm (w świetle passe-partout);
na odwrocie opis autorski: P. MATECKI / 2011 / JAMES ENSOR / „THE SKELETON PAINTER” / (1886) [ołówkiem].

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

PROWENIENCJA
– kolekcja prywatna, Polska
– Dom Aukcyjny Van Ham, 23.01.2020 (pozycja 66) – Galerie Carlier Gebauer, Berlin


Przemek Matecki łączy w swoich działaniach artystycznych co najmniej dwa sposoby kreacji sztuki. Posługuje się gotowymi przedmiotami jak dadaiści, gdzie sam gest twórcy, powinien już definiować dzieło, równocześnie podkreśla zasady ekspresjonizmu. Jego radykalne podejście do kreacji artystycznej to równocześnie eksperyment chociażby na kulturze masowej. Gotowe obiekty to przedmiot znalezione na śmietniku, zamalowane obrazy czy wycinki prasowe, reklamy. Dzięki interwencji Przemka Mateckiego, pomalowaniu porcelanowej figurki, zastąpieniu twarzy modelki z reklamy dynamicznymi kładzionymi plamami barw, otrzymują one nowe wcielenie. Artysta rekonstruuje, wręcz buduje świat z dostępnych mu elementów. Czasem również wdaje się w polemikę z innymi artystami, jak w przypadku „Barki Dantego” Eugène’a Delacroiksa czy oferowanego rysunku, który można oglądać w pierwotnej wersji w Koninklijk Museum voor Schone Kunsten w Belgii.