Obraz wystawiany, opisany reprodukowany: Michał Gorstkin Wywiórski, Centrum Kultury Zamek, Poznań, 2004, kat. nr 56

W latach 1883-1887 studiował w ASP w Monachium u K. Rauppa i W. Gysisa oraz w pracowniach J. Brandta, A. Wierusza - Kowalskiego. Mieszkał początkowo w Monachium, potem w Berlinie. Od 1904 działał aktywnie w Poznaniu, gdzie był członkiem TPSP i Stowarzyszenia Artystów. Poza Poznaniem wystawiał w Krakowie, Warszawie i Lwowie, a także w Berlinie, Petersburgu, Monachium i Kijowie. Wielkim wyróżnieniem dla niego była współpraca z J. Fałatem, W. Kossakiem, A. Piotrowskim i J. Stanisławskim przy realizacji "Berezyny" (malował w niej śnieg); z J. Styką - przy malowaniu panoramy "Bem w Siedmiogrodzie"; z W. Kossakiem, J. Ryszkiewiczem i K. Rozwadowskim - przy komponowaniu "Napoleona pod Piramidami". Brał udział w wielu wystawach krajowych i zagranicznych. Dominującym tematem w twórczości artysty był realistycznie traktowany pejzaż, a także sceny z polowań.

030
Michał WYWIÓRSKI GORSTKIN (1861-1926)

JAŁOWCE, 1900-1915

Olej, płótno naklejone na tekturę; 30 x 18,5 cm
Sygnowany l.d.: M. G.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Obraz wystawiany, opisany reprodukowany: Michał Gorstkin Wywiórski, Centrum Kultury Zamek, Poznań, 2004, kat. nr 56

W latach 1883-1887 studiował w ASP w Monachium u K. Rauppa i W. Gysisa oraz w pracowniach J. Brandta, A. Wierusza - Kowalskiego. Mieszkał początkowo w Monachium, potem w Berlinie. Od 1904 działał aktywnie w Poznaniu, gdzie był członkiem TPSP i Stowarzyszenia Artystów. Poza Poznaniem wystawiał w Krakowie, Warszawie i Lwowie, a także w Berlinie, Petersburgu, Monachium i Kijowie. Wielkim wyróżnieniem dla niego była współpraca z J. Fałatem, W. Kossakiem, A. Piotrowskim i J. Stanisławskim przy realizacji "Berezyny" (malował w niej śnieg); z J. Styką - przy malowaniu panoramy "Bem w Siedmiogrodzie"; z W. Kossakiem, J. Ryszkiewiczem i K. Rozwadowskim - przy komponowaniu "Napoleona pod Piramidami". Brał udział w wielu wystawach krajowych i zagranicznych. Dominującym tematem w twórczości artysty był realistycznie traktowany pejzaż, a także sceny z polowań.