Andrzej Borowski ukończył w 1994 roku Akademię Sztuk Pięknych w Krakowie w pracowni prof. Zbysława Maciejewskiego ówczesnym rektorem był prof. Jan Szancenbach. Jego prace stylowo nawiązują do modernizmu krakowskiego uzupełnione nowymi środkami wyrazu, co jak twierdzi historyk sztuki Zofia Weiss – Nowina Konopczyna może wskazywać na fenomen konstytuowania się nowego w dziejach naszego malarstwa, kierunku. (...) Twórczość Andrzeja Borowskiego wpisuje się w całości w określenie „neorealizm oniryczny”. Tematem prac malarskich artysty jest martwa natura, pejzaż czy architektura. Jest autorem polichromii w kościele św. Rodziny w Piekarach Śląskich. Jego prace wystawiane były m. in. Kolonii, Norymberdze Dusseldorfie, Soolingen, Jever, Tilburgu, Sandomierzu, Warszawaie, Frankfurcie, Gandawie, Rzeszówie, Strasbourgu, Nowym Yorku czy Bordeaux.
„W cyklu Jaipur odtwarzam kolor, strukturę i patynę zawarte w architekturze, na które zwróciłem uwagę podczas podróży w mieście Jaipur. Są to wrażenia bardzo osobiste. Nie odwołuję się jednak do typowej symboliki, historii, kultury tego miejsca. Moje przeżycie malarskie jest subiektywnym odbiorem przeszłości i koloru w którego „centrum” znalazłem się kilkanaście lat temu.”
(fragment wypowiedzi artysty zawarty w katalogu „Andrzej Borowski Retrospekcja JAIPUR)
akryl, metal, płótno; 30 x 40 cm
sygn. dat. p. d.: Borowski 2017
sygn. dat. opisany na odwrocie: JAIPUR XX / ABorowski 2017/akryl, tech. Własna
Andrzej Borowski ukończył w 1994 roku Akademię Sztuk Pięknych w Krakowie w pracowni prof. Zbysława Maciejewskiego ówczesnym rektorem był prof. Jan Szancenbach. Jego prace stylowo nawiązują do modernizmu krakowskiego uzupełnione nowymi środkami wyrazu, co jak twierdzi historyk sztuki Zofia Weiss – Nowina Konopczyna może wskazywać na fenomen konstytuowania się nowego w dziejach naszego malarstwa, kierunku. (...) Twórczość Andrzeja Borowskiego wpisuje się w całości w określenie „neorealizm oniryczny”. Tematem prac malarskich artysty jest martwa natura, pejzaż czy architektura. Jest autorem polichromii w kościele św. Rodziny w Piekarach Śląskich. Jego prace wystawiane były m. in. Kolonii, Norymberdze Dusseldorfie, Soolingen, Jever, Tilburgu, Sandomierzu, Warszawaie, Frankfurcie, Gandawie, Rzeszówie, Strasbourgu, Nowym Yorku czy Bordeaux.
„W cyklu Jaipur odtwarzam kolor, strukturę i patynę zawarte w architekturze, na które zwróciłem uwagę podczas podróży w mieście Jaipur. Są to wrażenia bardzo osobiste. Nie odwołuję się jednak do typowej symboliki, historii, kultury tego miejsca. Moje przeżycie malarskie jest subiektywnym odbiorem przeszłości i koloru w którego „centrum” znalazłem się kilkanaście lat temu.”
(fragment wypowiedzi artysty zawarty w katalogu „Andrzej Borowski Retrospekcja JAIPUR)