Historia modelu
Produkowany w latach 1961-1970 W ówczesnych latach był to największy model, jaki Jaguar miał w ofercie. Pierwsze egzemplarze były napędzane 6-cylindrowym benzynowym silnikiem o pojemności 3781cm3 z modelu XK150S o mocy 265 koni mechanicznych przenoszonych na tylną oś przez 4-stopniową ręczną skrzynią biegów.
W 1964 Jaguar zaprezentował nowy 6-cylindrowy 4.2. litrowy silnik o pojemności 4235cm3 i mocy 265 koni. Głównym rynkiem dla tego modelu były Stany Zjednoczone. W 1966 zmieniono nazwę na Jaguar 420G i kontynuowano jego produkcję do 1970. Łącznie wyprodukowano 13 382 egzemplarzy.
Historia egzemplarza
Jaguar Mark X oferowany przez Dom Aukcyjny Ardor to przede wszystkim auto ściśle związane z historią Polski. Będąc w posiadaniu Urzędu Rady Ministrów, służył między innymi ówczesnemu premierowi Józefowi Cyrankiewiczowi do przemieszczania się po Polsce w latach 60-tych. Auto odrestaurowane w latach 80-tych według ówczesnych standardów. Na uwagę zasługuje niewątpliwie spatynowane wnętrze pojazdu zachowane w kompletnym, oryginalnym stanie. Mechanicznie Jaguar przemieszcza się o własnych siłach, lecz z uwagi na problem z pierwszym biegiem, należałoby dokonać rewizji skrzyni biegów. W Jaguarze w ostatnim czasie zostało wymienione sprzęgło. Zawieszenie również wymaga gruntownego przeglądu. Z uwagi na niespotykaną historię, jest to niewątpliwie ciekawa propozycja dla osoby kolekcjonującej pojazdy związane bezpośrednio z historią Polski.
Auto wyjątkowe, z Polską historią od nowości
Zarejestrowany na urząd rady ministrów
Numer nadwozia: 352551
Historia modelu
Produkowany w latach 1961-1970 W ówczesnych latach był to największy model, jaki Jaguar miał w ofercie. Pierwsze egzemplarze były napędzane 6-cylindrowym benzynowym silnikiem o pojemności 3781cm3 z modelu XK150S o mocy 265 koni mechanicznych przenoszonych na tylną oś przez 4-stopniową ręczną skrzynią biegów.
W 1964 Jaguar zaprezentował nowy 6-cylindrowy 4.2. litrowy silnik o pojemności 4235cm3 i mocy 265 koni. Głównym rynkiem dla tego modelu były Stany Zjednoczone. W 1966 zmieniono nazwę na Jaguar 420G i kontynuowano jego produkcję do 1970. Łącznie wyprodukowano 13 382 egzemplarzy.
Historia egzemplarza
Jaguar Mark X oferowany przez Dom Aukcyjny Ardor to przede wszystkim auto ściśle związane z historią Polski. Będąc w posiadaniu Urzędu Rady Ministrów, służył między innymi ówczesnemu premierowi Józefowi Cyrankiewiczowi do przemieszczania się po Polsce w latach 60-tych. Auto odrestaurowane w latach 80-tych według ówczesnych standardów. Na uwagę zasługuje niewątpliwie spatynowane wnętrze pojazdu zachowane w kompletnym, oryginalnym stanie. Mechanicznie Jaguar przemieszcza się o własnych siłach, lecz z uwagi na problem z pierwszym biegiem, należałoby dokonać rewizji skrzyni biegów. W Jaguarze w ostatnim czasie zostało wymienione sprzęgło. Zawieszenie również wymaga gruntownego przeglądu. Z uwagi na niespotykaną historię, jest to niewątpliwie ciekawa propozycja dla osoby kolekcjonującej pojazdy związane bezpośrednio z historią Polski.