Historia modelu
Pierwsza seria była produkowana w latach 1961-68. Pod maską został umieszczony silnik rzędowy 6-cylindrowy o pojemności 3.8l i mocy 269 KM z 4-biegową manualną skrzynią biegów. W grudniu 1964 silnik 3.8 został zastąpiony przez 4.2 z praktycznie takimi samymi osiągami, różniąc się przebiegiem momentu obrotowego. Wszystkie egzemplarze E-Type były standardowo wyposażone w niezależne przednie zawieszenie i hamulce tarczowe. Na pierwszy rzut oka, obie wersje najłatwiej można było odróżnić po znaczku na tylnej klapie bagażnika: wersja 4.2 miała napis "Jaguar 4.2 Litre E-Type", natomiast 3.8 tylko napis "Jaguar".
Historia egzemplarza
Jaguar E-Type serii pierwszej wyprodukowany 8 listopada 1962 roku został oryginalnie zamówiony w Nowym Jorku i jego pierwszym właścicielem był Zilma Bend. Oryginalnie wyposażony w manualną skrzynię biegów, został on zamówiony w bardzo ciekawym zestawieniu kolorystycznym. Jego karoseria została polakierowana w kolorze opalescent gunmetal, skóry zaś były czerwone. Samochód został gruntowanie odbudowany na przestrzeni dwóch ostatnich lat przez jeden z najbardziej renomowanych warsztatów motoryzacji angielskiej w Europie Środkowej. Ten nigdy jeszcze nie zarejestrowany w Polsce egzemplarz obecnie prezentuje się naprawdę wyjątkowo. Jest to niewątpliwie najlepsze obecnie dostępne na Europejskim rynku auto z tego rocznika. Jest to idealna okazja dla inwestora, amatora brytyjskiej motoryzacji z lat 60-tych, aby wejść w posiadanie prawdopodobnie najpiękniejszej wersji nadwoziowej E-type`a.
Samochód jak nowy, po renowacji na najwyższym poziomie
Samochód z początku produkcji
Numer nadwozia: 878550
Historia modelu
Pierwsza seria była produkowana w latach 1961-68. Pod maską został umieszczony silnik rzędowy 6-cylindrowy o pojemności 3.8l i mocy 269 KM z 4-biegową manualną skrzynią biegów. W grudniu 1964 silnik 3.8 został zastąpiony przez 4.2 z praktycznie takimi samymi osiągami, różniąc się przebiegiem momentu obrotowego. Wszystkie egzemplarze E-Type były standardowo wyposażone w niezależne przednie zawieszenie i hamulce tarczowe. Na pierwszy rzut oka, obie wersje najłatwiej można było odróżnić po znaczku na tylnej klapie bagażnika: wersja 4.2 miała napis "Jaguar 4.2 Litre E-Type", natomiast 3.8 tylko napis "Jaguar".
Historia egzemplarza
Jaguar E-Type serii pierwszej wyprodukowany 8 listopada 1962 roku został oryginalnie zamówiony w Nowym Jorku i jego pierwszym właścicielem był Zilma Bend. Oryginalnie wyposażony w manualną skrzynię biegów, został on zamówiony w bardzo ciekawym zestawieniu kolorystycznym. Jego karoseria została polakierowana w kolorze opalescent gunmetal, skóry zaś były czerwone. Samochód został gruntowanie odbudowany na przestrzeni dwóch ostatnich lat przez jeden z najbardziej renomowanych warsztatów motoryzacji angielskiej w Europie Środkowej. Ten nigdy jeszcze nie zarejestrowany w Polsce egzemplarz obecnie prezentuje się naprawdę wyjątkowo. Jest to niewątpliwie najlepsze obecnie dostępne na Europejskim rynku auto z tego rocznika. Jest to idealna okazja dla inwestora, amatora brytyjskiej motoryzacji z lat 60-tych, aby wejść w posiadanie prawdopodobnie najpiękniejszej wersji nadwoziowej E-type`a.