"Bartek Jarmoliński swój cykl obrazów poświęca wybranym, nie żyjącym już, XX-wiecznym idolom popkultury, komentując zarazem rządzące nią mechanizmy. Z niezwykłą precyzją - niemal hiperrealistycznie - kopiuje znane z tabloidowych fotografii wizerunki celebrytów, po czym w sposób dosłowny ucieleśnia ich "świętość". Głowy "kanonizowanych" postaci otacza nimbami. Postępuje na wzór tradycji chrześcijańskiej, w której jednostkę, za jej czyny, uświęca się dopiero po śmierci, przyznając jej prawo publicznego kultu. Swoich świętych, zgodnie z religijnym zwyczajem, czyni też patronami rozmaitych grup społecznych. Artysta ustanawia prywatny panteon godnych wyniesienia na ołtarze. Kim oni są? To męczennicy globalnego przemysłu (pop)kulturowego, czyli biznesu, i globalnej (pop)kulturowej konsumpcji, którzy swą sławę przypłacili nagłą, przedwczesną śmiercią."

Ukończył ASP im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi. Dyplom uzyskał w 2001 r. w Pracowni Intermedia oraz Pracowni Rysunku i Malarstwa prof. R. Hałat. Ma w swoim dorobku kilkanaście wystaw indywidualnych i kilkadziesiąt zbiorowych. Zajmuje się malarstwem, rysunkiem i sztuką wideo.

21
Bartek JARMOLIŃSKI (ur. 1975, Łódź)

Jacko-patron lekarzy, 2011, obraz z cyklu Cooltowi

akryl, płótno, 120 x 100 cm,
sygn. na odwrocie: B. Jarmoliński;
obraz "Jacko-patron lekarzy" prezentowany był wielu na wystawach indywidualnych oraz zbiorowych, m.in.: "COOLTOWI" - Galeria Studio, Warszawa, 2010; "Santo Subito"-Laboratorium, CS Galeria EL, Elbląg, 2011, "COOLTOWI" - Otwarta Pracownia, Kraków, 2011; "Sacrum Commercium" - Centrum Promocji Młodych/Muzeum częstochowskie, 2012; "Otwarta Pracownia - miejsce nieobjęte oficjalnym planem" - Państwowa Galeria Sztuki, Sopot, 2012.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

"Bartek Jarmoliński swój cykl obrazów poświęca wybranym, nie żyjącym już, XX-wiecznym idolom popkultury, komentując zarazem rządzące nią mechanizmy. Z niezwykłą precyzją - niemal hiperrealistycznie - kopiuje znane z tabloidowych fotografii wizerunki celebrytów, po czym w sposób dosłowny ucieleśnia ich "świętość". Głowy "kanonizowanych" postaci otacza nimbami. Postępuje na wzór tradycji chrześcijańskiej, w której jednostkę, za jej czyny, uświęca się dopiero po śmierci, przyznając jej prawo publicznego kultu. Swoich świętych, zgodnie z religijnym zwyczajem, czyni też patronami rozmaitych grup społecznych. Artysta ustanawia prywatny panteon godnych wyniesienia na ołtarze. Kim oni są? To męczennicy globalnego przemysłu (pop)kulturowego, czyli biznesu, i globalnej (pop)kulturowej konsumpcji, którzy swą sławę przypłacili nagłą, przedwczesną śmiercią."

Ukończył ASP im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi. Dyplom uzyskał w 2001 r. w Pracowni Intermedia oraz Pracowni Rysunku i Malarstwa prof. R. Hałat. Ma w swoim dorobku kilkanaście wystaw indywidualnych i kilkadziesiąt zbiorowych. Zajmuje się malarstwem, rysunkiem i sztuką wideo.