Pochodzenie: z kolekcji Krzysztofa Malczewskiego, syna Rafała.

Autor przedstawił tu swojego ojca, Jacka Malczewskiego siedzącego w ogrodzie przy sztalugach, malującego portret siedzącej obok żony Rafała - Bronisławy.

Studiował w Wiedniu agronomię, filozofię i architekturę; uczęszczał także do tamtejszej Akademii Sztuk Pięknych, ale edukację artystyczną zawdzięczał przede wszystkim ojcu, Jackowi Malczewskiemu. W latach 1917-1939 stale mieszkał w Zakopanem; był zamiłowanym taternikiem. W roku 1930 wyjechał na półroczny pobyt do Francji. W grudniu 1939 przez Słowację i Węgry przedarł się do Francji, skąd następnie wyjechał do Brazylii, a później do Stanów Zjednoczonych. W 1942 dotarł do Montrealu, gdzie pozostał na stałe. Począwszy od 1919 roku wiele wystawiał; od 1934 także jako członek ugrupowania "Rytm". Malował przede wszystkim krajobrazy - z Tatr, Podhala, widoki z małych miasteczek i z fabrycznego Śląska, później także z Brazylii i Kanady. Jego obrazach, utrzymane są często w poetyckim i bajkowym nastroju. Był również literatem, autorem artykułów o sztuce, felietonów, esejów oraz wspomnień tatrzańskich i zakopiańskich.

022
Rafał MALCZEWSKI (1892-1965)

JACEK MALCZEWSKI MALUJĄCY SYNOWĄ, ok. 1920

Akwarela, papier; 23 x 30 cm

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Pochodzenie: z kolekcji Krzysztofa Malczewskiego, syna Rafała.

Autor przedstawił tu swojego ojca, Jacka Malczewskiego siedzącego w ogrodzie przy sztalugach, malującego portret siedzącej obok żony Rafała - Bronisławy.

Studiował w Wiedniu agronomię, filozofię i architekturę; uczęszczał także do tamtejszej Akademii Sztuk Pięknych, ale edukację artystyczną zawdzięczał przede wszystkim ojcu, Jackowi Malczewskiemu. W latach 1917-1939 stale mieszkał w Zakopanem; był zamiłowanym taternikiem. W roku 1930 wyjechał na półroczny pobyt do Francji. W grudniu 1939 przez Słowację i Węgry przedarł się do Francji, skąd następnie wyjechał do Brazylii, a później do Stanów Zjednoczonych. W 1942 dotarł do Montrealu, gdzie pozostał na stałe. Począwszy od 1919 roku wiele wystawiał; od 1934 także jako członek ugrupowania "Rytm". Malował przede wszystkim krajobrazy - z Tatr, Podhala, widoki z małych miasteczek i z fabrycznego Śląska, później także z Brazylii i Kanady. Jego obrazach, utrzymane są często w poetyckim i bajkowym nastroju. Był również literatem, autorem artykułów o sztuce, felietonów, esejów oraz wspomnień tatrzańskich i zakopiańskich.