"Geometria w twórczości Falender znalazła różnorodne formy wyrazu. Świadczą one o różnych intuicyjnych,
potencjalnych znaczeniach, które niekoniecznie są wobec siebie komplementarne. Artystka
wie, że nie sposób zanegować jej istnienia. Nie mogąc jej odrzucić, próbuje zmienić jej semantyczną
oschłość. Kojarzy ją brutalnie z ludzkim ciałem, co wywołuje radykalny kontrast i dysonans, odbierany
jako zderzenie substancjalnych przeciwieństw."
Mariusz Knorowski, 2008

7
Barbara FALENDER (ur. 1947, Wrocław)

Izyda, 2007 r.

biały marmur naxos, 215 x 43 x 42 cm

WYSTAWIANA:
- "Barbara Falender. Rzeźba", Muzeum Rzeźby Współczesnej, Centrum Rzeźby
Polskiej w Orońsku, 10 listopada 2007 - 2 lutego 2008

LITERATURA:
- Barbara Falender. Rzeźba, katalog wystawy, Centrum Rzeźby Polskiej w
Orońsku, Orońsko 2007, s. 104-105 (il.)
- Mariusz Knorowski, Barbara Falender. Rzeźba, "Orońsko. Kwartalnik rzeźby",
Nr 1(70) 2008, s. 3-9 (il.)
- Monika Bartoszek, Orońskie ścieżki, przewodnik, Orońsko 2011, s. 77

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

"Geometria w twórczości Falender znalazła różnorodne formy wyrazu. Świadczą one o różnych intuicyjnych,
potencjalnych znaczeniach, które niekoniecznie są wobec siebie komplementarne. Artystka
wie, że nie sposób zanegować jej istnienia. Nie mogąc jej odrzucić, próbuje zmienić jej semantyczną
oschłość. Kojarzy ją brutalnie z ludzkim ciałem, co wywołuje radykalny kontrast i dysonans, odbierany
jako zderzenie substancjalnych przeciwieństw."
Mariusz Knorowski, 2008