Uczeń Adriaena van de Velde w Amsterdamie. Malował italianizujące pejzaże w stylu swego nauczyciela oraz Nicolaesa Berchema.
Obraz przedstawia italianizujący pejzaż pasterski z bydłem i dominującą w centrum sylwetką białego, starego konia. Ogólna charakterystyka obrazu zbliżona jest do typu malarstwa uprawianego przez słynnego italianistę holenderskiego, Nicolaesa Berchema. Dlatego też prawdopodobnie dodano później w lewym dolnym narożniku kompozycji fałszywą sygnaturę tego artysty, w swej kaligrafii zupełnie różną od autentycznych podpisów Berchema. Obraz jest natomiast dziełem mniej znanego holenderskiego italianisty działającego pod wpływem Berchema Dirka van Bergena. Powtarza dokładnie kompozycję z National Gallery of Ireland w Dublinie (nr inw. 59). Analogiczny biały koń występuje ponadto w innym pejzażu pasterskim tego malarza ujętym w horyzontalnym formacie obrazie w Muzeum Luwru w Paryżu.
H. B.
Replika autorska (?) obrazu z National Gallery of Ireland w Dublinie:
Deska (parkietowana), olej,
57,5 x 47 cm
Uczeń Adriaena van de Velde w Amsterdamie. Malował italianizujące pejzaże w stylu swego nauczyciela oraz Nicolaesa Berchema.
Obraz przedstawia italianizujący pejzaż pasterski z bydłem i dominującą w centrum sylwetką białego, starego konia. Ogólna charakterystyka obrazu zbliżona jest do typu malarstwa uprawianego przez słynnego italianistę holenderskiego, Nicolaesa Berchema. Dlatego też prawdopodobnie dodano później w lewym dolnym narożniku kompozycji fałszywą sygnaturę tego artysty, w swej kaligrafii zupełnie różną od autentycznych podpisów Berchema. Obraz jest natomiast dziełem mniej znanego holenderskiego italianisty działającego pod wpływem Berchema Dirka van Bergena. Powtarza dokładnie kompozycję z National Gallery of Ireland w Dublinie (nr inw. 59). Analogiczny biały koń występuje ponadto w innym pejzażu pasterskim tego malarza ujętym w horyzontalnym formacie obrazie w Muzeum Luwru w Paryżu.
H. B.