Młodszy brat M. Gottlieba. Studiował malarstwo w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych (1896-1902) w pracowniach J. Unierzyskiego, J. Malczewskiego i T. Axentowicza. Naukę kontynuował w Monachium pod kierunkiem A. Azbégo. Przebywał w Wiedniu, gdzie należał do `Hagenbundu` i w Paryżu. Od 1910 r. mieszkał w Jerozolimie, gdzie uczył malarstwa w Szkole Sztuk Pięknych `Bezalel`. Wystawiał indywidualnie w krakowskim TPSP, z `Grupą Pięciu` w Krakowie, Lwowie, Warszawie, Wiedniu, Berlinie oraz na paryskich Salonach (1904-1934).
Isadora Duncan (1878-1927) - tancerka amerykańska, pionierka stylu modern, która w tańcu widziała wyraz wolnej myśli. Baletowi przywróciła indywidualną ekspresję i naturalny ruch. Tańczyła boso, odziana w tunikę, z rozpuszczonymi włosami, co było szokujące dla ówczesnej publiczności.
Technika mieszana na papierze
63,5 x 48 cm
Sygnowany p.d. - "leop. gottlieb",
l.d. napis - "Wien 924"
Młodszy brat M. Gottlieba. Studiował malarstwo w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych (1896-1902) w pracowniach J. Unierzyskiego, J. Malczewskiego i T. Axentowicza. Naukę kontynuował w Monachium pod kierunkiem A. Azbégo. Przebywał w Wiedniu, gdzie należał do `Hagenbundu` i w Paryżu. Od 1910 r. mieszkał w Jerozolimie, gdzie uczył malarstwa w Szkole Sztuk Pięknych `Bezalel`. Wystawiał indywidualnie w krakowskim TPSP, z `Grupą Pięciu` w Krakowie, Lwowie, Warszawie, Wiedniu, Berlinie oraz na paryskich Salonach (1904-1934).
Isadora Duncan (1878-1927) - tancerka amerykańska, pionierka stylu modern, która w tańcu widziała wyraz wolnej myśli. Baletowi przywróciła indywidualną ekspresję i naturalny ruch. Tańczyła boso, odziana w tunikę, z rozpuszczonymi włosami, co było szokujące dla ówczesnej publiczności.