Łukasz Kossowski: "Kluczem do zrozumienia malarstwa okresu białego pozostaje urzeczenie artysty sztuką Japonii, którą Weiss poznał za sprawą Feliksa Mangghi Jasieńskiego. To głównie pod jej wpływem chromatyka jego obrazów rozjaśnia się i stopniowo zmierza ku matowo - srebrzystej gamie, by w Kalwarii zacząć tęczowieć i opalizować. Powstają wówczas pejzaże nienaturalnie jasne i prześwietlone. Na palecie Weissa kolorem najważniejszym staje się biel."
Artysta studiował w krakowskiej SSP w latach 1890- 1899. Nagrodą za ukończenie szkoły- obok złotego medalu- było roczne stypendium na pobyt w Paryżu. W malarstwie artysty splatały się różne poetyki: realistyczna, ekspresjonistyczna i secesyjno-dekoracyjna. Stałą zaś cechą twórczości Weissa było inspirowanie się naturą, której głęboka znajomość leżała u podstaw każdego z namalowanych przez artystę dzieł.
olej/płótno, 50 x 72 cm
na odwrocie pieczątka: `0193 | WW`
Łukasz Kossowski: "Kluczem do zrozumienia malarstwa okresu białego pozostaje urzeczenie artysty sztuką Japonii, którą Weiss poznał za sprawą Feliksa Mangghi Jasieńskiego. To głównie pod jej wpływem chromatyka jego obrazów rozjaśnia się i stopniowo zmierza ku matowo - srebrzystej gamie, by w Kalwarii zacząć tęczowieć i opalizować. Powstają wówczas pejzaże nienaturalnie jasne i prześwietlone. Na palecie Weissa kolorem najważniejszym staje się biel."
Artysta studiował w krakowskiej SSP w latach 1890- 1899. Nagrodą za ukończenie szkoły- obok złotego medalu- było roczne stypendium na pobyt w Paryżu. W malarstwie artysty splatały się różne poetyki: realistyczna, ekspresjonistyczna i secesyjno-dekoracyjna. Stałą zaś cechą twórczości Weissa było inspirowanie się naturą, której głęboka znajomość leżała u podstaw każdego z namalowanych przez artystę dzieł.