Studiowała m.in. u M. A. Roericha w Petersburgu, u H. Knirra w Monachium, u J. Pankiewicza, L. Wyczół-kowskiego oraz W. Weissa w Krakowie. Znana przede wszystkim dzięki swoim rysunkom i ilustracjom do książek, czasopism i autorskich albumów. Zajmowała się też m.in. malarstwem sztalugowym, scenografią i grafiką użytkową. W technice olejnej i akwareli malowała głównie portrety i kwiaty. Od 1924 r. należała do "Rytmu". Przed i po 2. wojnie światowej współpracowała z licznymi czasopismami polskimi, m.in. "Szpilkami" i "Przekrojem", a w latach 1932-37, gdy mieszkała w Paryżu, z tamtejszą prasą. Laureatka m.in. Złotej Szpilki z Wawrzynem (1969) i nagrody Fundacji im. A. Jurzykowskiego (1974).
tusz, akwarela na brystolu,
49 x 68 cm,
sygnowana p.d. "maja berezowska", na brystolu filigran, na zaplecku nalepka sprzedażna (autorka, adres, tytuł, wymiary, technika, cena)
Studiowała m.in. u M. A. Roericha w Petersburgu, u H. Knirra w Monachium, u J. Pankiewicza, L. Wyczół-kowskiego oraz W. Weissa w Krakowie. Znana przede wszystkim dzięki swoim rysunkom i ilustracjom do książek, czasopism i autorskich albumów. Zajmowała się też m.in. malarstwem sztalugowym, scenografią i grafiką użytkową. W technice olejnej i akwareli malowała głównie portrety i kwiaty. Od 1924 r. należała do "Rytmu". Przed i po 2. wojnie światowej współpracowała z licznymi czasopismami polskimi, m.in. "Szpilkami" i "Przekrojem", a w latach 1932-37, gdy mieszkała w Paryżu, z tamtejszą prasą. Laureatka m.in. Złotej Szpilki z Wawrzynem (1969) i nagrody Fundacji im. A. Jurzykowskiego (1974).