Jacek Dyrzyński
Studiował w warszawskiej ASP na Wydziale Malarstwa. Dyplom z wyróżnieniem otrzymał w pracowni prof. Aleksandra Kobzdeja, aneks z grafiki u prof. Haliny Chrostowskiej w 1972. Od tego czasu pracuje na Wydziale Malarstwa, kierując od 1983 (od 1995 jako profesor) Pracownią Wiedzy o Działaniach i Strukturach Wizualnych. W latach 1990-1996 był dziekanem Wydziału Malarstwa, a w latach 1999-2005 prorektorem uczelni. Uprawia malarstwo, rysunek, malarstwo na jedwabiu i sztukę papieru. Jego prace znajdują się w wielu zbiorach i kolekcjach prywatnych w kraju i za granicą. Prace Dyrzyńskiego wpisują się w nurt abstrakcji geometrycznej. Podmiot dociekań artysty - jak sam mówi [...] "stanowią zależności między kolorem, fakturą, przestrzenią, a niezmiennym, idealnym kwadratem".
Nie jest to jednak kwadrat jednolity lecz zmultiplikowany, gdzie istotną rolę odgrywa gra światła wprawiająca w ruch jego elementy. Powstaje efekt tkaniny-mory. Twórczość artysty wyrasta z tradycji konstruktywistycznej i operuje środkami właściwymi dla op-artu.
Bożena Kowalska już w 1998 roku napisała, że Dyrzyński zaproponował własną koncepcję dekonstruktywizmu.

11
Jacek DYRZYŃSKI (ur. 1946, Sochaczew)

Interferancje (średni-1), 2014

płyta, listwy, akryl, bambus, 60 x 60 cm
sygnowany i datowany na odwrocie pismem odręcznym: Jacek Dyrzyński | 2014

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Jacek Dyrzyński
Studiował w warszawskiej ASP na Wydziale Malarstwa. Dyplom z wyróżnieniem otrzymał w pracowni prof. Aleksandra Kobzdeja, aneks z grafiki u prof. Haliny Chrostowskiej w 1972. Od tego czasu pracuje na Wydziale Malarstwa, kierując od 1983 (od 1995 jako profesor) Pracownią Wiedzy o Działaniach i Strukturach Wizualnych. W latach 1990-1996 był dziekanem Wydziału Malarstwa, a w latach 1999-2005 prorektorem uczelni. Uprawia malarstwo, rysunek, malarstwo na jedwabiu i sztukę papieru. Jego prace znajdują się w wielu zbiorach i kolekcjach prywatnych w kraju i za granicą. Prace Dyrzyńskiego wpisują się w nurt abstrakcji geometrycznej. Podmiot dociekań artysty - jak sam mówi [...] "stanowią zależności między kolorem, fakturą, przestrzenią, a niezmiennym, idealnym kwadratem".
Nie jest to jednak kwadrat jednolity lecz zmultiplikowany, gdzie istotną rolę odgrywa gra światła wprawiająca w ruch jego elementy. Powstaje efekt tkaniny-mory. Twórczość artysty wyrasta z tradycji konstruktywistycznej i operuje środkami właściwymi dla op-artu.
Bożena Kowalska już w 1998 roku napisała, że Dyrzyński zaproponował własną koncepcję dekonstruktywizmu.