POCHODZENIE:
kolekcja Karoliny i Pawła Domagałów

Jednym z intrygujących momentów jest zaglądanie do szkicowników artystów. Poznawanie kreślonych na szybko rysunków i pracochłonnych szkiców niesie w sobie dreszcz emocji, który niejednokrotnie można przyrównać do podglądania czy zaglądania do tajnych skrytek. Jakub Julian Ziółkowski daje taką możliwość. Praca „Insomnia” to wydane z niezwykłą starannością rysunki artysty, które powstawały w latach 2005-2012. Zostały one podzielone według ośmiu tematów, które podejmował i są to m.in. zeszyty pod hasłami: matka, części ciała czy ludzie. Artysta nie bez przyczyny nadał całości tytuł „Insomnia”, czyli bezsenność, ponieważ, jak sam pisze, większość rysunków powstawała podczas długich, bezsennych nocy. Ziółkowski, w tekście towarzyszącym pracy, opowiada historię, gdy jako dziewiętnastoletni chłopak dostał pokaźną ilość starego, pożółkłego papieru. Wystarczył mu on na następne 10 lat szkicowania. Zapełniane rysunkami kartki, układane w stosy w pracowni artysty, stały się widzialnym znakiem tworzenia. Odmierzały czas. „Insomnia” daje możliwość wniknięcia w umysł artysty, poznania jego sposobów myślenia i postrzegania rzeczywistości, a także poznania wątków, które niejednokrotnie były rozwijane w realizacjach malarskich. Wydane reprodukcje odwzorowują w większości rzeczywiste wymiary rysunków wykonanych głównie ołówkiem. Atrakcyjność pracy wzmacnia limitowany nakład, gdyż edycja została ograniczona do jedynie 100 kompletów.

W dorobku twórczym Jakuba Juliana Ziółkowskiego praca „Insomnia” jest niezwykle cenna i pozwala umiejscowić wielkoformatowe prace
rzeźbiarskie czy malarskie artysty w nowym kontekście. Rysunki w niej zawarte stanowią odrębne, skończone całości i pokazują kolejny obszar twórczości Ziółkowskiego. Praca wpisuje się także w kuratorski trend zestawiania realizacji wielkoformatowych ze szkicami i rysunkami. Daje ciekawe możliwości na reinterpretację twórczości Ziółkowskiego i odkrycie go jako rysownika, a rysunek to prawdopodobnie najbardziej intymna forma twórczości. Jak napisał sam artysta: rysunek nigdy nie kłamie.

Jakub Julian Ziółkowski należy do najważniejszych postaci współczesnej sceny artystycznej. W ciągu kilkunastu lat swojej działalności wypracował niesamowicie charakterystyczny język, dzięki któremu ciężko pomylić jego prace z dziełami innych twórców. Ziółkowski debiutował w 2004, w momencie gdy w środowisku dominowała twórczość Grupy Ładnie. W przeciwieństwie do swoich rówieśników artysta niemal od początku tworzy w konwencji sytuującej się na pograniczu jawy i snu. Jego prace balansują wdzięcznie między fikcją a obłędem, podejmując z wyraźną łatwością coraz mniej obecny współcześnie wątek wielkich narracji, wzbudzając jednocześnie sympatię swoją bezpretensjonalnością. W pracach Ziółkowskiego znajdziemy odniesienia do ekspresjonizmu, abstrakcjonizmu, surrealizmu, sztuki orientalnej, komiksu i konwencji rysunkowych, a jest to zaledwie kilka z najbardziej oczywistych punktów zaczepienia. Nad twórczością Ziółkowskiego unosi się duch eksperymentowania, który ujawnia się z podobną siłą zarówno podczas malowania pejzaży, jak i psychologicznych portretów.

PODATKI I OPŁATY:

- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.

11
Jakub Julian ZIÓŁKOWSKI (ur. 1980)

"Insomnia"


druk/papier, tkanina
32 x 23 x 5,5 cm
teka zawiera 8 zeszytów z reprodukcjami prac z lat 2005-2012: "00000 before Banaus", "Major Cosmic Second", "Flowers I", "Flowers II", "People", "Body Parts", "The Head", "The Mother"
ed. 100

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

POCHODZENIE:
kolekcja Karoliny i Pawła Domagałów

Jednym z intrygujących momentów jest zaglądanie do szkicowników artystów. Poznawanie kreślonych na szybko rysunków i pracochłonnych szkiców niesie w sobie dreszcz emocji, który niejednokrotnie można przyrównać do podglądania czy zaglądania do tajnych skrytek. Jakub Julian Ziółkowski daje taką możliwość. Praca „Insomnia” to wydane z niezwykłą starannością rysunki artysty, które powstawały w latach 2005-2012. Zostały one podzielone według ośmiu tematów, które podejmował i są to m.in. zeszyty pod hasłami: matka, części ciała czy ludzie. Artysta nie bez przyczyny nadał całości tytuł „Insomnia”, czyli bezsenność, ponieważ, jak sam pisze, większość rysunków powstawała podczas długich, bezsennych nocy. Ziółkowski, w tekście towarzyszącym pracy, opowiada historię, gdy jako dziewiętnastoletni chłopak dostał pokaźną ilość starego, pożółkłego papieru. Wystarczył mu on na następne 10 lat szkicowania. Zapełniane rysunkami kartki, układane w stosy w pracowni artysty, stały się widzialnym znakiem tworzenia. Odmierzały czas. „Insomnia” daje możliwość wniknięcia w umysł artysty, poznania jego sposobów myślenia i postrzegania rzeczywistości, a także poznania wątków, które niejednokrotnie były rozwijane w realizacjach malarskich. Wydane reprodukcje odwzorowują w większości rzeczywiste wymiary rysunków wykonanych głównie ołówkiem. Atrakcyjność pracy wzmacnia limitowany nakład, gdyż edycja została ograniczona do jedynie 100 kompletów.

W dorobku twórczym Jakuba Juliana Ziółkowskiego praca „Insomnia” jest niezwykle cenna i pozwala umiejscowić wielkoformatowe prace
rzeźbiarskie czy malarskie artysty w nowym kontekście. Rysunki w niej zawarte stanowią odrębne, skończone całości i pokazują kolejny obszar twórczości Ziółkowskiego. Praca wpisuje się także w kuratorski trend zestawiania realizacji wielkoformatowych ze szkicami i rysunkami. Daje ciekawe możliwości na reinterpretację twórczości Ziółkowskiego i odkrycie go jako rysownika, a rysunek to prawdopodobnie najbardziej intymna forma twórczości. Jak napisał sam artysta: rysunek nigdy nie kłamie.

Jakub Julian Ziółkowski należy do najważniejszych postaci współczesnej sceny artystycznej. W ciągu kilkunastu lat swojej działalności wypracował niesamowicie charakterystyczny język, dzięki któremu ciężko pomylić jego prace z dziełami innych twórców. Ziółkowski debiutował w 2004, w momencie gdy w środowisku dominowała twórczość Grupy Ładnie. W przeciwieństwie do swoich rówieśników artysta niemal od początku tworzy w konwencji sytuującej się na pograniczu jawy i snu. Jego prace balansują wdzięcznie między fikcją a obłędem, podejmując z wyraźną łatwością coraz mniej obecny współcześnie wątek wielkich narracji, wzbudzając jednocześnie sympatię swoją bezpretensjonalnością. W pracach Ziółkowskiego znajdziemy odniesienia do ekspresjonizmu, abstrakcjonizmu, surrealizmu, sztuki orientalnej, komiksu i konwencji rysunkowych, a jest to zaledwie kilka z najbardziej oczywistych punktów zaczepienia. Nad twórczością Ziółkowskiego unosi się duch eksperymentowania, który ujawnia się z podobną siłą zarówno podczas malowania pejzaży, jak i psychologicznych portretów.

PODATKI I OPŁATY:

- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.