Artystka znana przede wszystkim z form wideo, rzeźby i fotografii. Początkowo zajmowała się również grafiką – drzeworytem. W 1981 roku otrzymała dyplom pracowni rzeźby Instytutu Artystycznego Uniwersytetu im. Marii Skłodowskiej-Curie w Lublinie. Następnie zdobyła kolejne doświadczenia na wydziale rzeźby w Wyższej Szkole Sztuk Stosowanych w Wiedniu. Biologiczny element w sztuce Alicji Żebrowskiej pojawił się w grafikach oraz rzeźbie. Był związany między innymi z zainteresowaniem artystki fizyką oraz astronomią. Obecnie wiąże się jej twórczość z nurtem sztuki krytycznej, niekiedy również feministycznej oraz dotyczącej tematyki gender. Głównym medium w sztuce Alicji Żebrowskiej jest jednak wideo oraz instalacje z niego tworzone. W 2013 roku artystka założyła fundację sztuki filmowej. Tworzy serię „Infiltron”, do której zalicza się autoakcjonistyczny cykl „Infiltracja” kreowany od 1997 roku wspólnie z Jackiem Lichoniem. Artystka bada i dokumentuje sposób funkcjonowania jednostki w obszarze kulturowo-społecznym, naznaczonym tradycyjnymi rytuałami oraz związanym z nimi systemami wartości wprowadzając do typowych zachowani własną ich interpretację. Kreacje wideo często prezentowane były w nietypowych miejscach jak cmentarz czy ciemny las lub w symultanicznej, potęgującej wrażenia formie.
akryl, technika własna, płótno; 56,5 x 72 cm;
sygn., dat. i opisany na odwrocie: INFILTRON / IKONY INFILTRONU / IKONY ŚLUBNE / INFILTRACJA: / ŚLUB EWANGELICKI W KOŚCIELE MISJI ŁASKI (1998) / Alicja Żebrowska 2019.
Artystka znana przede wszystkim z form wideo, rzeźby i fotografii. Początkowo zajmowała się również grafiką – drzeworytem. W 1981 roku otrzymała dyplom pracowni rzeźby Instytutu Artystycznego Uniwersytetu im. Marii Skłodowskiej-Curie w Lublinie. Następnie zdobyła kolejne doświadczenia na wydziale rzeźby w Wyższej Szkole Sztuk Stosowanych w Wiedniu. Biologiczny element w sztuce Alicji Żebrowskiej pojawił się w grafikach oraz rzeźbie. Był związany między innymi z zainteresowaniem artystki fizyką oraz astronomią. Obecnie wiąże się jej twórczość z nurtem sztuki krytycznej, niekiedy również feministycznej oraz dotyczącej tematyki gender. Głównym medium w sztuce Alicji Żebrowskiej jest jednak wideo oraz instalacje z niego tworzone. W 2013 roku artystka założyła fundację sztuki filmowej. Tworzy serię „Infiltron”, do której zalicza się autoakcjonistyczny cykl „Infiltracja” kreowany od 1997 roku wspólnie z Jackiem Lichoniem. Artystka bada i dokumentuje sposób funkcjonowania jednostki w obszarze kulturowo-społecznym, naznaczonym tradycyjnymi rytuałami oraz związanym z nimi systemami wartości wprowadzając do typowych zachowani własną ich interpretację. Kreacje wideo często prezentowane były w nietypowych miejscach jak cmentarz czy ciemny las lub w symultanicznej, potęgującej wrażenia formie.