Kolektyw Slavs and Tatars to międzynarodowa grupa artystów działających, jak sami twierdzą w "regionie znanym jako Eurasia, znajdującym się na wschód od Muru Berlińskiego i na zachód od chińskiego Wielkiego Muru". Tworzy go międzynarodowe grono artystów zainteresowanych wnikliwą analizą współczesnego świata, który dziś można postrzegać jako efekt niejednoznacznych związków politycznych, społecznych, ekonomicznych i kulturowych. Mówi się, że prowadzą oni swoistą "archeologię codzienności". Rzeczywiście, z precyzją godną badaczy piramid, ale także z ogromnym poczuciem humoru, Slavs and Tatars przyglądają się rzeczywistości czasów globalizacji. Wzorem klasyków współczesnego humanizmu koncentrują się na analizie języka. Interesuje ich genealogia poszczególnych słów i znaków, ale także funkcjonowanie ich we współczesnej strukturze medialnej. Posługując się klasyczną techniką ironii oddają marzenia i obawy związane z tak zwanym dyskursem uniwersalistycznym. Realizują projekty o charakterze badawczym, wystawiają w galeriach oraz prowadzą działalność wydawniczą. Prace kolektywu znajdują się w kolekcji Museum of Modern Art w Nowym Jorku, a także Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.
Technika: akryl na płótnie lnianym
Data Powstania: 2013
Wymiary: 112 x 108 cm
Edycja: 2/3 (+1AP)
Kolektyw Slavs and Tatars to międzynarodowa grupa artystów działających, jak sami twierdzą w "regionie znanym jako Eurasia, znajdującym się na wschód od Muru Berlińskiego i na zachód od chińskiego Wielkiego Muru". Tworzy go międzynarodowe grono artystów zainteresowanych wnikliwą analizą współczesnego świata, który dziś można postrzegać jako efekt niejednoznacznych związków politycznych, społecznych, ekonomicznych i kulturowych. Mówi się, że prowadzą oni swoistą "archeologię codzienności". Rzeczywiście, z precyzją godną badaczy piramid, ale także z ogromnym poczuciem humoru, Slavs and Tatars przyglądają się rzeczywistości czasów globalizacji. Wzorem klasyków współczesnego humanizmu koncentrują się na analizie języka. Interesuje ich genealogia poszczególnych słów i znaków, ale także funkcjonowanie ich we współczesnej strukturze medialnej. Posługując się klasyczną techniką ironii oddają marzenia i obawy związane z tak zwanym dyskursem uniwersalistycznym. Realizują projekty o charakterze badawczym, wystawiają w galeriach oraz prowadzą działalność wydawniczą. Prace kolektywu znajdują się w kolekcji Museum of Modern Art w Nowym Jorku, a także Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.