Obraz In Circles powstał na wystawę The Time is Out of Joint, której narracja koncentrowała się na przełamywaniu typowych dla nowoczesnej kultury Zachodu schematów linearnego postrzegania czasu i przestrzeni. Obrazy z tego cyklu, choć utrzymane w tradycyjnej stylistyce figuracji, dyskretnie załamują perspektywę zbieżną, ale też chronologię. Przywołują elementy języka filmowego medium i proponują odejście od tradycyjnej narracji przyczynowo-skutkowej. W In Circles artystka posługuje się monochromatyczną paletą przypominającą klasyczne, czarno-białe filmy podkolorowane techniką wirażowania. Postać ukazana jest fragmentarycznie, nie widzimy jej twarzy – ten typowy dla Baud zabieg wzmaga atmosferę niesamowitości, tajemnicy, a może nawet grozy. Nie wiemy, czy kreśląca koło szmaragdowym kijem postać, której twarz znalazła się poza kadrem, domyka rysowaną figurę, czy ją otwiera. Z czarnego kręgu wyłaniają się abstrakcyjne kształty przypominające litery nieznanego alfabetu, co u artystki stanowi nawiązanie do normatywizujących funkcji języka, poddawanych dekonstrukcji.


Edna Baud (ur. 1991 w Sieradzu) – zajmuje się malarstwem i dźwiękiem. Absolwentka Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, laureatka Nagrody Rektora w 12. Konkursie Gepperta (2016) oraz Nagrody Sztuki im. Marii Anto i Elsy von Freytag-Loringhoven (2022).

02
Edna BAUD (ur. 1991, Sieradz)

In circles, 2023

akryl na płótnie, 100 x 100 cm
sygnowany i datowany na odwrociu: 'EDNA | BAUD | 2023'

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Obraz In Circles powstał na wystawę The Time is Out of Joint, której narracja koncentrowała się na przełamywaniu typowych dla nowoczesnej kultury Zachodu schematów linearnego postrzegania czasu i przestrzeni. Obrazy z tego cyklu, choć utrzymane w tradycyjnej stylistyce figuracji, dyskretnie załamują perspektywę zbieżną, ale też chronologię. Przywołują elementy języka filmowego medium i proponują odejście od tradycyjnej narracji przyczynowo-skutkowej. W In Circles artystka posługuje się monochromatyczną paletą przypominającą klasyczne, czarno-białe filmy podkolorowane techniką wirażowania. Postać ukazana jest fragmentarycznie, nie widzimy jej twarzy – ten typowy dla Baud zabieg wzmaga atmosferę niesamowitości, tajemnicy, a może nawet grozy. Nie wiemy, czy kreśląca koło szmaragdowym kijem postać, której twarz znalazła się poza kadrem, domyka rysowaną figurę, czy ją otwiera. Z czarnego kręgu wyłaniają się abstrakcyjne kształty przypominające litery nieznanego alfabetu, co u artystki stanowi nawiązanie do normatywizujących funkcji języka, poddawanych dekonstrukcji.


Edna Baud (ur. 1991 w Sieradzu) – zajmuje się malarstwem i dźwiękiem. Absolwentka Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, laureatka Nagrody Rektora w 12. Konkursie Gepperta (2016) oraz Nagrody Sztuki im. Marii Anto i Elsy von Freytag-Loringhoven (2022).