Obraz In Circles powstał na wystawę The Time is Out of Joint, której narracja koncentrowała się na przełamywaniu typowych dla nowoczesnej kultury Zachodu schematów linearnego postrzegania czasu i przestrzeni. Obrazy z tego cyklu, choć utrzymane w tradycyjnej stylistyce figuracji, dyskretnie załamują perspektywę zbieżną, ale też chronologię. Przywołują elementy języka filmowego medium i proponują odejście od tradycyjnej narracji przyczynowo-skutkowej. W In Circles artystka posługuje się monochromatyczną paletą przypominającą klasyczne, czarno-białe filmy podkolorowane techniką wirażowania. Postać ukazana jest fragmentarycznie, nie widzimy jej twarzy – ten typowy dla Baud zabieg wzmaga atmosferę niesamowitości, tajemnicy, a może nawet grozy. Nie wiemy, czy kreśląca koło szmaragdowym kijem postać, której twarz znalazła się poza kadrem, domyka rysowaną figurę, czy ją otwiera. Z czarnego kręgu wyłaniają się abstrakcyjne kształty przypominające litery nieznanego alfabetu, co u artystki stanowi nawiązanie do normatywizujących funkcji języka, poddawanych dekonstrukcji.
Edna Baud (ur. 1991 w Sieradzu) – zajmuje się malarstwem i dźwiękiem. Absolwentka Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, laureatka Nagrody Rektora w 12. Konkursie Gepperta (2016) oraz Nagrody Sztuki im. Marii Anto i Elsy von Freytag-Loringhoven (2022).
akryl na płótnie, 100 x 100 cm
sygnowany i datowany na odwrociu: 'EDNA | BAUD | 2023'
Obraz In Circles powstał na wystawę The Time is Out of Joint, której narracja koncentrowała się na przełamywaniu typowych dla nowoczesnej kultury Zachodu schematów linearnego postrzegania czasu i przestrzeni. Obrazy z tego cyklu, choć utrzymane w tradycyjnej stylistyce figuracji, dyskretnie załamują perspektywę zbieżną, ale też chronologię. Przywołują elementy języka filmowego medium i proponują odejście od tradycyjnej narracji przyczynowo-skutkowej. W In Circles artystka posługuje się monochromatyczną paletą przypominającą klasyczne, czarno-białe filmy podkolorowane techniką wirażowania. Postać ukazana jest fragmentarycznie, nie widzimy jej twarzy – ten typowy dla Baud zabieg wzmaga atmosferę niesamowitości, tajemnicy, a może nawet grozy. Nie wiemy, czy kreśląca koło szmaragdowym kijem postać, której twarz znalazła się poza kadrem, domyka rysowaną figurę, czy ją otwiera. Z czarnego kręgu wyłaniają się abstrakcyjne kształty przypominające litery nieznanego alfabetu, co u artystki stanowi nawiązanie do normatywizujących funkcji języka, poddawanych dekonstrukcji.
Edna Baud (ur. 1991 w Sieradzu) – zajmuje się malarstwem i dźwiękiem. Absolwentka Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, laureatka Nagrody Rektora w 12. Konkursie Gepperta (2016) oraz Nagrody Sztuki im. Marii Anto i Elsy von Freytag-Loringhoven (2022).