Malarz, muzyk, kompozytor i wokalista rockowy. Studiował w ASP w Warszawie m.in. u J. Cybisa, A. Kobzdeja i S. Gierowskiego (dyplom w 1974 r.). W czasie studiów założył z M. Skolarskim zespół muzyczny "Klan". Autor musicali "Mrowisko" i "Sen nocy letniej", licznych utworów rockowych oraz płyt "Mrowisko" i "Po co mi ten raj". Maluje pejzaże (m.in. seria "wenecka"). Prace prezentował na wystawach zbiorowych, m.in. na Biennale "Sport w sztuce" w Barcelonie (1975), na wystawach ogólnopolskich w Szczecinie (1975) i Poznaniu (1976), w warszawskiej Zachęcie (1978, 1987), i indywidualnych, m.in. w Galerii Brigitte Wšlfer w Berlinie (1978), w Galerii "U" w Warszawie (1986, 1990), w warszawskiej Kordegardzie (1995, 1996, 1999) oraz w Galerii TPSP "Pałacyk" w Warszawie (2001).
"W pracowni Jana Cybisa Ałaszewski nie znalazł się przypadkiem. Po dziś dzień jego związki z późnymi krewnymi impresjonizmu są wyraźnie czytelne. Jego wrażliwość na kolorystyczne niuanse jest typowa dla rasowych malarzy, podobnie jak harmonia barw. Obrazy Ałaszewskiego mają najczęściej otwartą kompozycję, kontrastowaną rytmicznymi podziałami. Całkiem jak w muzyce! Bo Ałaszewski jest artystą integralnym. Swoista paralelność obydwu dziedzin jest naprawdę zdumiewająca" (Rafał Strent).

97
Marek AŁASZEWSKI (ur. 1942)

IMPRESJE WENECKIE III

olej na płótnie,
92,5 x 120,5 cm,
na odwrocie (na krośnie) sygnowany "M. AŁASZEWSKI" oraz naklejona kartka z nadrukiem "IMPRESJE WENECKIE III" i nr "19"

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Malarz, muzyk, kompozytor i wokalista rockowy. Studiował w ASP w Warszawie m.in. u J. Cybisa, A. Kobzdeja i S. Gierowskiego (dyplom w 1974 r.). W czasie studiów założył z M. Skolarskim zespół muzyczny "Klan". Autor musicali "Mrowisko" i "Sen nocy letniej", licznych utworów rockowych oraz płyt "Mrowisko" i "Po co mi ten raj". Maluje pejzaże (m.in. seria "wenecka"). Prace prezentował na wystawach zbiorowych, m.in. na Biennale "Sport w sztuce" w Barcelonie (1975), na wystawach ogólnopolskich w Szczecinie (1975) i Poznaniu (1976), w warszawskiej Zachęcie (1978, 1987), i indywidualnych, m.in. w Galerii Brigitte Wšlfer w Berlinie (1978), w Galerii "U" w Warszawie (1986, 1990), w warszawskiej Kordegardzie (1995, 1996, 1999) oraz w Galerii TPSP "Pałacyk" w Warszawie (2001).
"W pracowni Jana Cybisa Ałaszewski nie znalazł się przypadkiem. Po dziś dzień jego związki z późnymi krewnymi impresjonizmu są wyraźnie czytelne. Jego wrażliwość na kolorystyczne niuanse jest typowa dla rasowych malarzy, podobnie jak harmonia barw. Obrazy Ałaszewskiego mają najczęściej otwartą kompozycję, kontrastowaną rytmicznymi podziałami. Całkiem jak w muzyce! Bo Ałaszewski jest artystą integralnym. Swoista paralelność obydwu dziedzin jest naprawdę zdumiewająca" (Rafał Strent).