Rysunek jest ilustracją bajki. Na pierwszym planie przedstawiony został wyjątkowo dekoracyjną linią potraktowany wierzchowiec. Spod jego kopyt wyrastają drobne gałązki z listkami (a może gałązkami zdobione są kopyta?). Za nim widnieje zamek z bramą wjazdową między dwiema wieżami. Artysta, chcąc najwyraźniej, by ilustracja miała charakter ozdobnej, użył wibrującej kreski dla podkreślenia sierści konia, falującej dla gęstego ogona i grzywy, natomiast w architekturę wprowadził elementy antycznych kolumn w portyku jońskim.

42
Stanisław ELESZKIEWICZ (1900-1963)

ILUSTRACJA - KOŃ

Długopis, ołówek, papier; 14 x 21,5 cm w świetle
Sygnowany p. d.: S. E.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Rysunek jest ilustracją bajki. Na pierwszym planie przedstawiony został wyjątkowo dekoracyjną linią potraktowany wierzchowiec. Spod jego kopyt wyrastają drobne gałązki z listkami (a może gałązkami zdobione są kopyta?). Za nim widnieje zamek z bramą wjazdową między dwiema wieżami. Artysta, chcąc najwyraźniej, by ilustracja miała charakter ozdobnej, użył wibrującej kreski dla podkreślenia sierści konia, falującej dla gęstego ogona i grzywy, natomiast w architekturę wprowadził elementy antycznych kolumn w portyku jońskim.