Ikona składająca się z czterech połączonych zawiaskami kwadratowych tabliczek; każda z nich podzielona na 4 pola i zwieńczona łukiem (typu ośli grzbiet). Na pierwszych trzech - wyobrażenie 12 głównych świąt prawosławnego Roku Liturgicznego; na ostatniej - adoracja czterech ikon Matki Boskiej: Tychwińska ze św. Aleksandrem Świrskim, Cyrylem Biełozierskim i czterema biskupami; Włodzimierska - z św. Maksymem i Bazylim - Szaleńcami Bożymi i czterema świętymi metropolitami: Piotrem, Jonaszem, Aleksiejem i Filipem; Smoleńska - ze św. Anonim i Tedozym z Ławry Peczerskiej w Kijowie oraz czterema innymi mnichami świętymi; Bogarodzica Znaku z Nowogrodu - ze św. Antonim Rzymianinem, Leoncjuszem Rostowskim i innymi świętymi. W podłuczach na zwieńczeniach - sceny: Ukrzyżowanie, Św. Trójca Nowotestamentowa, Podwyższenie Krzyża Pańskiego i Zesłanie Ducha Świętego. Na wierzchniej kwaterze tetraptyku - trójramienny krzyż bez figury Chrystusa, obok włócznia i hyzop. U podstawy - czaszka Adama symbolizująca jego grób. W tle zarysy budowli Jerozolimy.
mosiądz, odlew cyzelowany, złocony, inskrypcje cyrylicą; złożona: 16 x 10 cm; po rozłożeniu: 16 x 37 cm.
Rosja, Moskwa, I poł. XIX w.
Ikona składająca się z czterech połączonych zawiaskami kwadratowych tabliczek; każda z nich podzielona na 4 pola i zwieńczona łukiem (typu ośli grzbiet). Na pierwszych trzech - wyobrażenie 12 głównych świąt prawosławnego Roku Liturgicznego; na ostatniej - adoracja czterech ikon Matki Boskiej: Tychwińska ze św. Aleksandrem Świrskim, Cyrylem Biełozierskim i czterema biskupami; Włodzimierska - z św. Maksymem i Bazylim - Szaleńcami Bożymi i czterema świętymi metropolitami: Piotrem, Jonaszem, Aleksiejem i Filipem; Smoleńska - ze św. Anonim i Tedozym z Ławry Peczerskiej w Kijowie oraz czterema innymi mnichami świętymi; Bogarodzica Znaku z Nowogrodu - ze św. Antonim Rzymianinem, Leoncjuszem Rostowskim i innymi świętymi. W podłuczach na zwieńczeniach - sceny: Ukrzyżowanie, Św. Trójca Nowotestamentowa, Podwyższenie Krzyża Pańskiego i Zesłanie Ducha Świętego. Na wierzchniej kwaterze tetraptyku - trójramienny krzyż bez figury Chrystusa, obok włócznia i hyzop. U podstawy - czaszka Adama symbolizująca jego grób. W tle zarysy budowli Jerozolimy.