Praca posiada szkło muzealne.

Proweniencja:
- dar artysty
- kolekcja prywatna, Polska

Przedstawienia świętych stanowiły istotny zakres tematyki sakralnej podejmowanej przez Nowosielskiego. Nawiązując do podstawowych reguł malarstwa ikonowego, wzbogacił je o własne koncepcje. Typowa dla nich jest oszczędność środków, swoboda w wyborze materiału malarskiego czy poetyckość przedstawienia. Artysta nie stosował kategorycznego podziału malarstwa na świeckie i religijne. W jego mniemaniu te dwie sfery przenikały się wzajemnie. W pracach Nowosielskiego można dostrzec nawiązania do tradycyjnej szkoły malowania ikon, wzbogacone jednak nowoczesnym spojrzeniem na sztukę.

34
Jerzy NOWOSIELSKI (1923 Kraków - 2011 Kraków)

Ikona Chrystusa - praca dwustronna

gwasz, ołówek, papier; 26 x 16,3 cm w św. p-p.;
sygn. na odwrocie: J. N.;
na odwrocie rysunek aktu kobiecego

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Praca posiada szkło muzealne.

Proweniencja:
- dar artysty
- kolekcja prywatna, Polska

Przedstawienia świętych stanowiły istotny zakres tematyki sakralnej podejmowanej przez Nowosielskiego. Nawiązując do podstawowych reguł malarstwa ikonowego, wzbogacił je o własne koncepcje. Typowa dla nich jest oszczędność środków, swoboda w wyborze materiału malarskiego czy poetyckość przedstawienia. Artysta nie stosował kategorycznego podziału malarstwa na świeckie i religijne. W jego mniemaniu te dwie sfery przenikały się wzajemnie. W pracach Nowosielskiego można dostrzec nawiązania do tradycyjnej szkoły malowania ikon, wzbogacone jednak nowoczesnym spojrzeniem na sztukę.