Praca posiada szkło muzealne.
Proweniencja:
- dar artysty
- kolekcja prywatna, Polska
Przedstawienia świętych stanowiły istotny zakres tematyki sakralnej podejmowanej przez Nowosielskiego. Nawiązując do podstawowych reguł malarstwa ikonowego, wzbogacił je o własne koncepcje. Typowa dla nich jest oszczędność środków, swoboda w wyborze materiału malarskiego czy poetyckość przedstawienia. Artysta nie stosował kategorycznego podziału malarstwa na świeckie i religijne. W jego mniemaniu te dwie sfery przenikały się wzajemnie. W pracach Nowosielskiego można dostrzec nawiązania do tradycyjnej szkoły malowania ikon, wzbogacone jednak nowoczesnym spojrzeniem na sztukę.
gwasz, ołówek, papier; 26 x 16,3 cm w św. p-p.;
sygn. na odwrocie: J. N.;
na odwrocie rysunek aktu kobiecego
Praca posiada szkło muzealne.
Proweniencja:
- dar artysty
- kolekcja prywatna, Polska
Przedstawienia świętych stanowiły istotny zakres tematyki sakralnej podejmowanej przez Nowosielskiego. Nawiązując do podstawowych reguł malarstwa ikonowego, wzbogacił je o własne koncepcje. Typowa dla nich jest oszczędność środków, swoboda w wyborze materiału malarskiego czy poetyckość przedstawienia. Artysta nie stosował kategorycznego podziału malarstwa na świeckie i religijne. W jego mniemaniu te dwie sfery przenikały się wzajemnie. W pracach Nowosielskiego można dostrzec nawiązania do tradycyjnej szkoły malowania ikon, wzbogacone jednak nowoczesnym spojrzeniem na sztukę.