Proweniencja:
kolekcja prywatna, Włochy
Obiekt reprodukowany:
Shalom Neuman. 40 Years of Fusion Art 1967-2007, Christian Maretti Editore, 2008, s. 48 (il. barwna).
Do pracy dołączony certyfikat autentyczności ARTantide Gallery (Włochy).
Awangardowy, kolekcjonerski obiekt uznanego nowojorskiego artysty, twórcy estetyki "fusion art". Pojęcie to charakteryzuje się połączeniem tradycyjnego dzieła malarskiego z przedmiotami codziennego użytku - traktowanymi jako symbole kultury masowej i konsumpcjonizmu. Ta artystyczna fuzja, wzbogacona często o efekty wizualne i dźwiękowe zamontowane na obiektach, odwołuje się do estetyki kiczu. Z wyrzuconych, niepotrzebnych przedmiotów artysta buduje złożone kompozycje o nieoczywistych zestawieniach, bogate w literackie czy filmowe aluzje, zaczerpnięte z kultury masowej. Szalenie barwne kolorystycznie i fakturowo, nadają formie obiektów artystycznej lekkości i nieco nonszalancji. Oferowane dzieło to znakomity przykład ważnego cyklu "Toxic Paradise". Artysta na tle futurystycznego, miejskiego pejzażu, umieścił postacie superbohaterów z amerykańskich filmów fantastycznych. Trójwymiarowy obiekt został ujęty w jednej z publikacji dedykowanych artyście. Wśród instytucji posiadających prace Neumana znajdują się tak prestiżowe placówki jak Galeria Narodowa w Pradze, Museum of Modern Art, Carnegie Institute (Pittsburgh, Stany Zjednoczone) czy Museum of Modern Art (Nicea, Francja).
olej, sklejka, znalezione przedmioty, technika mieszana; 153 x 105 x 10 cm;
opisany na odwrocie: SHALOM ... / "ICON SANDWICH" / 1991
Proweniencja:
kolekcja prywatna, Włochy
Obiekt reprodukowany:
Shalom Neuman. 40 Years of Fusion Art 1967-2007, Christian Maretti Editore, 2008, s. 48 (il. barwna).
Do pracy dołączony certyfikat autentyczności ARTantide Gallery (Włochy).
Awangardowy, kolekcjonerski obiekt uznanego nowojorskiego artysty, twórcy estetyki "fusion art". Pojęcie to charakteryzuje się połączeniem tradycyjnego dzieła malarskiego z przedmiotami codziennego użytku - traktowanymi jako symbole kultury masowej i konsumpcjonizmu. Ta artystyczna fuzja, wzbogacona często o efekty wizualne i dźwiękowe zamontowane na obiektach, odwołuje się do estetyki kiczu. Z wyrzuconych, niepotrzebnych przedmiotów artysta buduje złożone kompozycje o nieoczywistych zestawieniach, bogate w literackie czy filmowe aluzje, zaczerpnięte z kultury masowej. Szalenie barwne kolorystycznie i fakturowo, nadają formie obiektów artystycznej lekkości i nieco nonszalancji. Oferowane dzieło to znakomity przykład ważnego cyklu "Toxic Paradise". Artysta na tle futurystycznego, miejskiego pejzażu, umieścił postacie superbohaterów z amerykańskich filmów fantastycznych. Trójwymiarowy obiekt został ujęty w jednej z publikacji dedykowanych artyście. Wśród instytucji posiadających prace Neumana znajdują się tak prestiżowe placówki jak Galeria Narodowa w Pradze, Museum of Modern Art, Carnegie Institute (Pittsburgh, Stany Zjednoczone) czy Museum of Modern Art (Nicea, Francja).