stan idealny. Ma formę ściśle geometryczną, a jego "rewolucyjny" charakter wyraża się dynamiczną typografią i wyraźną formą klina, który niczym echo plakatu El Lissitzky`ego "Klinem bij białych" oddaje napięcie panujące wówczas w krakowskim środowisku artystycznym. Lit.: R. Weiss, Wojciech Weiss. Twórczość graficzna, Kraków 2006, s. 31 (il.).

142
Wojciech WEISS (1875 Leorda w Rumunii-1950 Kraków)

III Wystawa Niezależnych w Krakowie, 1927

Plakat, litografia barwna; wym. 700 x 895 mm; sygn. w środku kompozycji monogramem wiązanym WW;

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

stan idealny. Ma formę ściśle geometryczną, a jego "rewolucyjny" charakter wyraża się dynamiczną typografią i wyraźną formą klina, który niczym echo plakatu El Lissitzky`ego "Klinem bij białych" oddaje napięcie panujące wówczas w krakowskim środowisku artystycznym. Lit.: R. Weiss, Wojciech Weiss. Twórczość graficzna, Kraków 2006, s. 31 (il.).