Magdalena Czubińska we wstępie do katalogu pisze: "?Teodor Axentowicz? członek wiedeńskiej Secesji [?] dla Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka", którego był współzałożycielem, zaprojektował kilka plakatów. [?] Wielbiciel płci pięknej, zasłynął jako portrecista olśniewających kobiet. [?]. Kobiety stały się również głównym motywem jego plakatów. Najwcześniejszy, z 1898 roku, przedstawia efektowne, romantyczne popiersie dziewczyny w wieńcu na rozwianych, rudych włosach, rysowane mocnym, czarnym, ekspresyjnym konturem."
litografia barwna,
93 x 62 cm,
sygnowana l.g. (w kole) "A"
Zakład Litograficzny Aureliusza Pruszyńskiego, Kraków. Reprodukowany: "Polski plakat secesyjny ze zbiorów Muzeum Narodowego w Krakowie", Kraków 2003, s. 21, il.1.
Magdalena Czubińska we wstępie do katalogu pisze: "?Teodor Axentowicz? członek wiedeńskiej Secesji [?] dla Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka", którego był współzałożycielem, zaprojektował kilka plakatów. [?] Wielbiciel płci pięknej, zasłynął jako portrecista olśniewających kobiet. [?]. Kobiety stały się również głównym motywem jego plakatów. Najwcześniejszy, z 1898 roku, przedstawia efektowne, romantyczne popiersie dziewczyny w wieńcu na rozwianych, rudych włosach, rysowane mocnym, czarnym, ekspresyjnym konturem."