Choć studiował Loeffler w Wiedniu, Paryżu, Monachium to jednak najsilniejszy wpływ miało na jego osobowość artystyczną środowisko malarzy wiedeńskich. Był jednakże silnie związany z ziemiami polskimi, a dla podkreślenia swej narodowości i odróżnienia się od zagranicznych malarzy o tym samym nazwisku często przy sygnaturze dodawał nazwę małej miejscowości położonej koło Rzeszowa, z którą był od dzieciństwa związany. Prezentowany obraz należy do nurtu rodzajowego w twórczości Loefflera równie ważnego jak nurt historyczny.
Przez dwadzieścia ostatnich lat swego życia był Loeffler profesorem krakowskiej Szkoły Sztuk Pięknych - późniejszej Akademii. Pocałunek wiejskich kochanków przybiera postać monumentalną, której patos łagodzi subtelna kolorystyka, delikatny nastrój i pięknie oddany światłocień. Obraz zdaje się wyprzedzać o kilkanaście lat chłopomańskie zainteresowania bohemy krakowskiej.
olej, płótno, 45 x 36,5 cm;
sygnowany u dołu z prawej: L. Löffler Radymno
na odwrocie orzeczenie autentyczności obrazu dra K. Buczkowskiego, kustosza Muzeum Narodowego w Krakowie z 1946 r.
Choć studiował Loeffler w Wiedniu, Paryżu, Monachium to jednak najsilniejszy wpływ miało na jego osobowość artystyczną środowisko malarzy wiedeńskich. Był jednakże silnie związany z ziemiami polskimi, a dla podkreślenia swej narodowości i odróżnienia się od zagranicznych malarzy o tym samym nazwisku często przy sygnaturze dodawał nazwę małej miejscowości położonej koło Rzeszowa, z którą był od dzieciństwa związany. Prezentowany obraz należy do nurtu rodzajowego w twórczości Loefflera równie ważnego jak nurt historyczny.
Przez dwadzieścia ostatnich lat swego życia był Loeffler profesorem krakowskiej Szkoły Sztuk Pięknych - późniejszej Akademii. Pocałunek wiejskich kochanków przybiera postać monumentalną, której patos łagodzi subtelna kolorystyka, delikatny nastrój i pięknie oddany światłocień. Obraz zdaje się wyprzedzać o kilkanaście lat chłopomańskie zainteresowania bohemy krakowskiej.