Studiował w pracowni W. Gersona (od 1867), następnie w warszawskiej Klasie Rysunkowej (od 1869) m.in. u R. Hadziewicza, w monachijskiej szkole rysunkowej F. Bartha i w tamtejszej Akademii (1875-77) u A. Strähubera i W. Lindenschmita mł. oraz w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych (1877-79) u J. Matejki. Współzakładał Towarzystwo Artystów Polskich "Sztuka". Malował realistyczne sceny rodzajowe, głównie wiejskie (np. "Pasterka" - Muzeum Sztuki w Łodzi, "Pastuszek" - Muzeum Okręgowe w Bydgoszczy, "Zaloty" - Muzeum Okręgowe w Lesznie), ponadto historyczne i batalistyczne, w tym epizody z powstania styczniowego, portrety, pejzaże, ale także sceny baśniowo-fantastyczne. Brał udział w malowaniu panoram "Berezyna" oraz "Tatry"; był ilustratorem. Wystawiał często, m.in. w krakowskiej i lwowskiej TPSP i warszawskiej TZSP.
olej na tekturze, 69 x 50 cm,
sygnowany p.d. "A. PIOTROWSKI. / 1918.", na plecach nalepka Salonu Sprzedaży Dzieł Sztuki przy T.S.P. w Krakowie (autor, tytuł ["Idylla bezarabska"], technika, nr 0832)
Studiował w pracowni W. Gersona (od 1867), następnie w warszawskiej Klasie Rysunkowej (od 1869) m.in. u R. Hadziewicza, w monachijskiej szkole rysunkowej F. Bartha i w tamtejszej Akademii (1875-77) u A. Strähubera i W. Lindenschmita mł. oraz w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych (1877-79) u J. Matejki. Współzakładał Towarzystwo Artystów Polskich "Sztuka". Malował realistyczne sceny rodzajowe, głównie wiejskie (np. "Pasterka" - Muzeum Sztuki w Łodzi, "Pastuszek" - Muzeum Okręgowe w Bydgoszczy, "Zaloty" - Muzeum Okręgowe w Lesznie), ponadto historyczne i batalistyczne, w tym epizody z powstania styczniowego, portrety, pejzaże, ale także sceny baśniowo-fantastyczne. Brał udział w malowaniu panoram "Berezyna" oraz "Tatry"; był ilustratorem. Wystawiał często, m.in. w krakowskiej i lwowskiej TPSP i warszawskiej TZSP.