Jako oficer kwatermistrzostwa, Piotr Le Brun uczestniczył w pracach nad mapą topograficzną Królestwa Polskiego. Po wyjściu z wojska (listopad 1831) wyjechał na dwuletnie studia malarskie do Rzymu. W latach 1834-35 uczył się w Paryżu u Antoine`a Jeana Grosa.
Brał udział w licznych wystawach sztuk pięknych w Warszawie, prezentując portrety, sceny historyczne, także kopie mistrzów dawnych. Od końca lat 50-tych poświęcił się niemal wyłącznie malarstwu religijnemu. Według ikonografii chrześcijańskiej przedstawioną scenę można interpretować jako figurę Jana Chrzciciela z Chrystusem. Obrazy m.in. w Muzeum Narodowym w Krakowie, Lublinie i w Ossolineum.
olej na płótnie dublowanym,
62,5 x 50 cm,
sygnowany l.d. "P. Le Brun /1850"
Jako oficer kwatermistrzostwa, Piotr Le Brun uczestniczył w pracach nad mapą topograficzną Królestwa Polskiego. Po wyjściu z wojska (listopad 1831) wyjechał na dwuletnie studia malarskie do Rzymu. W latach 1834-35 uczył się w Paryżu u Antoine`a Jeana Grosa.
Brał udział w licznych wystawach sztuk pięknych w Warszawie, prezentując portrety, sceny historyczne, także kopie mistrzów dawnych. Od końca lat 50-tych poświęcił się niemal wyłącznie malarstwu religijnemu. Według ikonografii chrześcijańskiej przedstawioną scenę można interpretować jako figurę Jana Chrzciciela z Chrystusem. Obrazy m.in. w Muzeum Narodowym w Krakowie, Lublinie i w Ossolineum.