Artysta studiował na Wydziale Grafiki filii Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie mieszczącej się w Katowicach; tam też w latach 1976-1982 pracował jako wykładowca. Piastował stanowisko profesora na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach i w Europejskiej Akademii Sztuki w Warszawie. Uczestniczył w wielu wystawach krajowych i zagranicznych, w tym w 1984 r. w 41 Biennale Sztuki w Wenecji, a w 1992 r. w EXPO ?92 w Sewilli. Malarstwo Dudy Gracza zakorzenione jest głęboko w europejskiej tradycji artystycznej. Artysta osiąga perfekcję warsztatową malując swe obrazy tradycyjnymi metodami, podpatrując technikę dawnych mistrzów, stosując laserunki. Szczególnie bliski jest mu nurt groteski posługującej się najczęściej karykaturalnie zdeformowaną postacią ludzką. Prowadzi stały dialog z mistrzami sztuki muzealnej stosując pastisz i parafrazę. W swym malarstwie ukazuje zazwyczaj szpetotę ludzkich ciał i dusz, a jednocześnie piękno czystej natury; stąd jego obrazy traktować można jako swoisty moralitet.

71
Jerzy DUDA-GRACZ (1941 Częstochowa - 2004 Łagów)

Idisze Lider, 1993

olej, płyta,
80 x 80 cm
sygn. l.g. DUDA GRACZ. 1563/ 93
Na odwrocie JG 2 oraz nalepka:
DUDA GRACZ/ Paderewskiego 42/ B/31 KATOWICE/ OBRAZ 1563/ IDISZE LIDER/ OLEJ PŁYTA/ 80 X 80 CM/ DUDA GRACZ/ 1993/ NR KATAL. AUTOR.1563/ 1 WERNIKS. V. 1993

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Artysta studiował na Wydziale Grafiki filii Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie mieszczącej się w Katowicach; tam też w latach 1976-1982 pracował jako wykładowca. Piastował stanowisko profesora na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach i w Europejskiej Akademii Sztuki w Warszawie. Uczestniczył w wielu wystawach krajowych i zagranicznych, w tym w 1984 r. w 41 Biennale Sztuki w Wenecji, a w 1992 r. w EXPO ?92 w Sewilli. Malarstwo Dudy Gracza zakorzenione jest głęboko w europejskiej tradycji artystycznej. Artysta osiąga perfekcję warsztatową malując swe obrazy tradycyjnymi metodami, podpatrując technikę dawnych mistrzów, stosując laserunki. Szczególnie bliski jest mu nurt groteski posługującej się najczęściej karykaturalnie zdeformowaną postacią ludzką. Prowadzi stały dialog z mistrzami sztuki muzealnej stosując pastisz i parafrazę. W swym malarstwie ukazuje zazwyczaj szpetotę ludzkich ciał i dusz, a jednocześnie piękno czystej natury; stąd jego obrazy traktować można jako swoisty moralitet.