Prezentowana na aukcji rze¼ba stanowi ostatnie ogniwo tematu, który Zamoyski kontynuował w kilku kompozycjach od 1917 r. Formistyczna kompozycja przedstawia dwa splecione ciała na owalnej, wypukłej, gładkiej podstawie. Znajdujące się na podstawie oraz na szczycie rze¼by elementy metalowe, przymocowane przez artystę, są konstrukcyjnymi elementami do odlewu w brązie metodą piaskową.
Praca publikowana w:
B. Bielawski, Rze¼ba formistyczna w: Ze studiów nad genezą plastyki nowoczesnej w Polsce, Wrocław 1966, s.129-153
Z. Kossakowska -Szanajca, August Zamoyski, Warszawa 1974, nr 45
Z. Kossakowska-Szanajca, August Zamoyski, katalog wystawy MNW, Warszawa 1993
gips na podstawie drewnianej, 28 x 24 x 14 cm
Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacjiPrezentowana na aukcji rze¼ba stanowi ostatnie ogniwo tematu, który Zamoyski kontynuował w kilku kompozycjach od 1917 r. Formistyczna kompozycja przedstawia dwa splecione ciała na owalnej, wypukłej, gładkiej podstawie. Znajdujące się na podstawie oraz na szczycie rze¼by elementy metalowe, przymocowane przez artystę, są konstrukcyjnymi elementami do odlewu w brązie metodą piaskową.
Praca publikowana w:
B. Bielawski, Rze¼ba formistyczna w: Ze studiów nad genezą plastyki nowoczesnej w Polsce, Wrocław 1966, s.129-153
Z. Kossakowska -Szanajca, August Zamoyski, Warszawa 1974, nr 45
Z. Kossakowska-Szanajca, August Zamoyski, katalog wystawy MNW, Warszawa 1993