Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu (obecnie Uniwersytet Artystyczny). Studia magisterskie ukończyła z wyróżnieniem w pracowniach Fotografii Intermedialnej oraz Fotografii Reklamowej. W 2020 obroniła doktorat na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie, otrzymując tytuł doktora sztuk. Obecnie asystentka w Instytucie Sztuki Mediów Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie oraz wykładowczyni w Krakowskich Szkołach Artystycznych. Brała udział w kilkudziesięciu wystawach zbiorowych i indywidualnych. Kuratorka wystaw fotograficznych, uczestniczka festiwali i konferencji związanych z fotografią. Wielokrotna stypendystka: Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministra Szkolnictwa Wyższego oraz stypendiów dla najlepszych studentów i doktorantów. Ma na koncie kilkadziesiąt nagród i wyróżnień w konkursach ogólnopolskich oraz międzynarodowych m.in. tytuł International Fine Art Photographer of the Year IPHOTY 2016, I nagroda w Cyberfoto 2016 oraz w kategorii Fashion and Beauty Chromatic Awards 2017. Szczególnie zainteresowana jest eksperymentem, fotografią kreacyjną, technikami historycznymi, fotografią otworkową, fotografią mody. Techniki fotograficzne stara się świadomie wykorzystać do budowania własnych, autobiograficznych opowieści.
Hutomanipulacja/ Rytmy to cykl 8 fotografii wykonanych w technice gumy dwuchromianowej. Głównym motorem napędowym była tu architektura Nowej Huty w Krakowie, zwłaszcza najstarszej części dzielnicy. Fotografka chciała za pomocą istniejących budynków czy elementów architektonicznych Huty stworzyć przestrzenie nieistniejące, łącząc ze sobą miejsca oddalone lub tworząc oś symetrii tam gdzie jej nie ma. Fotografka dla uzyskania efektu przybrudzenia jako pigmentu użyła sadzy przenosząc industrialne przestrzenie w inny wymiar.
fotografia wykonana techniką gumy dwuchromianowej edycja 1/1; w św. p-p 32 x 24 cm
z oprawą 62 x 52 cm
sygn., dat., opisany na odwrocie: Marzena Kolarz, Hutomanipulacja, 2020
edycja 1/1
Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu (obecnie Uniwersytet Artystyczny). Studia magisterskie ukończyła z wyróżnieniem w pracowniach Fotografii Intermedialnej oraz Fotografii Reklamowej. W 2020 obroniła doktorat na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie, otrzymując tytuł doktora sztuk. Obecnie asystentka w Instytucie Sztuki Mediów Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie oraz wykładowczyni w Krakowskich Szkołach Artystycznych. Brała udział w kilkudziesięciu wystawach zbiorowych i indywidualnych. Kuratorka wystaw fotograficznych, uczestniczka festiwali i konferencji związanych z fotografią. Wielokrotna stypendystka: Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministra Szkolnictwa Wyższego oraz stypendiów dla najlepszych studentów i doktorantów. Ma na koncie kilkadziesiąt nagród i wyróżnień w konkursach ogólnopolskich oraz międzynarodowych m.in. tytuł International Fine Art Photographer of the Year IPHOTY 2016, I nagroda w Cyberfoto 2016 oraz w kategorii Fashion and Beauty Chromatic Awards 2017. Szczególnie zainteresowana jest eksperymentem, fotografią kreacyjną, technikami historycznymi, fotografią otworkową, fotografią mody. Techniki fotograficzne stara się świadomie wykorzystać do budowania własnych, autobiograficznych opowieści.
Hutomanipulacja/ Rytmy to cykl 8 fotografii wykonanych w technice gumy dwuchromianowej. Głównym motorem napędowym była tu architektura Nowej Huty w Krakowie, zwłaszcza najstarszej części dzielnicy. Fotografka chciała za pomocą istniejących budynków czy elementów architektonicznych Huty stworzyć przestrzenie nieistniejące, łącząc ze sobą miejsca oddalone lub tworząc oś symetrii tam gdzie jej nie ma. Fotografka dla uzyskania efektu przybrudzenia jako pigmentu użyła sadzy przenosząc industrialne przestrzenie w inny wymiar.