Malarz, ilustrator, grafik i krytyk związany z Warszawą; jeden z najbieglejszych i najbardziej wziętych - obok J. Fałata i A. Kędzierskiego - akwarelistów polskich. Uczęszczał do warszawskiej Klasy Rysunkowej, pozostając pod opieką W. Gersona i A. Kamieńskiego. W 1886 r. już jako uznany twórca, z górą sześć miesięcy spędził w Monachium. Od początku ubiegłego wieku niemal corocznie wyjeżdżał na plenery do Włoch; poczynając od 1909 letnie miesiące zwykł spędzać w swej ulubionej Woli Rafałowskiej na Podlasiu. Był członkiem TZSP i TAP "Sztuka" a od roku 1921 także Société Nationale des Beaux-Arts. Ukrainofil a zarazem miłośnik mazowieckiego krajobrazu, z zamiłowania i temperamentu realista, malarz pejzażów oraz scen rodzajowych; od roku 1890, gdy już prawie bez wyjątku tworzył w plenerze, niemal zupełnie porzucił technikę olejną na rzecz akwarelowej.
Akwarela, papier; 41 x 26 cm (w świetle p-p)
Sygnowany l.d.: ST. MASŁOWSKI
Obraz wystawiany: Malarstwo polskie z kolekcji prywatnej, Muzeum w Łowiczu 1998; w katalogu poz 22
Malarz, ilustrator, grafik i krytyk związany z Warszawą; jeden z najbieglejszych i najbardziej wziętych - obok J. Fałata i A. Kędzierskiego - akwarelistów polskich. Uczęszczał do warszawskiej Klasy Rysunkowej, pozostając pod opieką W. Gersona i A. Kamieńskiego. W 1886 r. już jako uznany twórca, z górą sześć miesięcy spędził w Monachium. Od początku ubiegłego wieku niemal corocznie wyjeżdżał na plenery do Włoch; poczynając od 1909 letnie miesiące zwykł spędzać w swej ulubionej Woli Rafałowskiej na Podlasiu. Był członkiem TZSP i TAP "Sztuka" a od roku 1921 także Société Nationale des Beaux-Arts. Ukrainofil a zarazem miłośnik mazowieckiego krajobrazu, z zamiłowania i temperamentu realista, malarz pejzażów oraz scen rodzajowych; od roku 1890, gdy już prawie bez wyjątku tworzył w plenerze, niemal zupełnie porzucił technikę olejną na rzecz akwarelowej.