W historii polskiej sztuki powojennej zapisał się przede wszystkim w dwóch rolach: jako autor jednej z najbardziej znanych malarskich realizacji postulatów realizmu socjalistycznego oraz jako twórca jednej z najciekawszych polskich wersji malarstwa materii. Pod koniec lat 50 malarz odbył podróże po Europie Zachodniej. Wtedy też porzucił sztukę przedstawiającą i zaczął malować metaforyczne kompozycje. Ta droga zawiodła go wprost do sztuki informel i kolejnych rozwiązań artystycznych. W latach 1969-1972 powstał cykl kilkudziesięciu niezwykle oryginalnych malarsko-rze¼biarskich struktur - konstrukcji formowanych z plastycznej masy, udrapowanej na metalowej siatce - Horse cadre, do którego należy prezentowana praca. Malarz reprezentował Polskę na Biennale w Wenecji (1954) oraz na Biennale w Sao Paulo (1959). Informacje o jego twórczości zawiera m.in. katalog towarzyszący wystawie prac zorganizowanej w 20-lecie śmierci przez Muzeum ASP w Warszawie w 1992 roku.
technika własna
40 x 50,5 cm
niesygnowany
W historii polskiej sztuki powojennej zapisał się przede wszystkim w dwóch rolach: jako autor jednej z najbardziej znanych malarskich realizacji postulatów realizmu socjalistycznego oraz jako twórca jednej z najciekawszych polskich wersji malarstwa materii. Pod koniec lat 50 malarz odbył podróże po Europie Zachodniej. Wtedy też porzucił sztukę przedstawiającą i zaczął malować metaforyczne kompozycje. Ta droga zawiodła go wprost do sztuki informel i kolejnych rozwiązań artystycznych. W latach 1969-1972 powstał cykl kilkudziesięciu niezwykle oryginalnych malarsko-rze¼biarskich struktur - konstrukcji formowanych z plastycznej masy, udrapowanej na metalowej siatce - Horse cadre, do którego należy prezentowana praca. Malarz reprezentował Polskę na Biennale w Wenecji (1954) oraz na Biennale w Sao Paulo (1959). Informacje o jego twórczości zawiera m.in. katalog towarzyszący wystawie prac zorganizowanej w 20-lecie śmierci przez Muzeum ASP w Warszawie w 1992 roku.