Obraz został wykorzystany jako ilustracja na okładce tygodnika “Newsweek“ z 16 kwietnia 1990 roku. Prezentowana niżej, oprawiona reprodukcja okładki, towarzyszy obrazowi Hong Kong Blues i stanowi premię dla jego nabywcy.

Rafał Olbiński swoją przygodę z ilustratorstwem rozpoczął po zakończeniu studiów w redakcji czasopisma muzycznego „Jazz Forum“, gdzie w latach 70. XX odpowiadał za szatę graficzną. W 1981 roku wyjechał do Paryża, a następnie do Nowego Jorku. Podróż, zaplanowana jako krótki wyjazd, zakończyła się trzydziestotrzyletnią emigracją po tym, jak w Polsce wprowadzono stan wojenny. Na rynku amerykańskim Olbiński zadebiutował jako ilustrator okładką dla “Psychology Today“. W latach 80. i 90. XX wieku nawiązał współpracę z szeregiem amerykańskich i europejskich redakcji – projektował okładki i ilustracje, m.in. dla “New Yorkera“, “The New York Timesa“, “Atlantic Monthly“, “Newsweeka“ czy “Time’a“.

O pracy dla “Newsweeka“, artysta mówił w rozmowie z Agatą Czarnacką:
Przez prawie dwa lata współpracowałem z “Newsweekiem“ w jeszcze trochę innym charakterze. Prawie co tydzień dyrektor artystyczny dzwonił do mnie z prośbą, żebym mu wymyślił okładkę. To była fantastyczna szkoła ilustracji konceptualnej – potem okazało się to kluczowe w malarstwie.

08
Rafał OLBIŃSKI (ur. 1943, Kielce)

HONG KONG BLUES, 1990

akryl, olej, karton
41 x 37 cm
sygn. p.d.: Olbinski

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Obraz został wykorzystany jako ilustracja na okładce tygodnika “Newsweek“ z 16 kwietnia 1990 roku. Prezentowana niżej, oprawiona reprodukcja okładki, towarzyszy obrazowi Hong Kong Blues i stanowi premię dla jego nabywcy.

Rafał Olbiński swoją przygodę z ilustratorstwem rozpoczął po zakończeniu studiów w redakcji czasopisma muzycznego „Jazz Forum“, gdzie w latach 70. XX odpowiadał za szatę graficzną. W 1981 roku wyjechał do Paryża, a następnie do Nowego Jorku. Podróż, zaplanowana jako krótki wyjazd, zakończyła się trzydziestotrzyletnią emigracją po tym, jak w Polsce wprowadzono stan wojenny. Na rynku amerykańskim Olbiński zadebiutował jako ilustrator okładką dla “Psychology Today“. W latach 80. i 90. XX wieku nawiązał współpracę z szeregiem amerykańskich i europejskich redakcji – projektował okładki i ilustracje, m.in. dla “New Yorkera“, “The New York Timesa“, “Atlantic Monthly“, “Newsweeka“ czy “Time’a“.

O pracy dla “Newsweeka“, artysta mówił w rozmowie z Agatą Czarnacką:
Przez prawie dwa lata współpracowałem z “Newsweekiem“ w jeszcze trochę innym charakterze. Prawie co tydzień dyrektor artystyczny dzwonił do mnie z prośbą, żebym mu wymyślił okładkę. To była fantastyczna szkoła ilustracji konceptualnej – potem okazało się to kluczowe w malarstwie.