(Zbiór zawiera:
1. fotografię portretową Klementyny ze Sławińskich Homolacsowej, żony Edwarda Homolacsa seniora. [po 1861, przed 1864], form. 9,1x5,5 cm na oryg. podkładzie form. 10,5x6,1 cm autorstwa Walerego Rzewuskiego w Krakowie
2. fotografię portretową Bronisława Homolasca, syna Edwarda Homolacsa seniora i Klementyny ze Sławińskich Homolacsowej. [po 1861, przed 1864], form. 9,1x5,6 cm na oryg. podkładzie form. 9,9x6 cm autorstwa Walerego Rzewuskiego w Krakowie
3. fotografię portretową Emanuela Homolasca (1873-1929), syna Bronisława Homolacsa i Felicji Rzewuskiej, wnuka Klementyny ze Sławińskich Homolacsowej i Edwarda Homolacsa seniora; nadporucznika wojska austriackiego. Na awersie autograf portretowanego. [po 1894], form. 8,7x5,8 cm na oryg. podkładzie form. 10,2x6,3 cm autorstwa Juliusza Miena w Krakowie
4. fotografię portretową Marysi Homolacsowej, córki Bronisława Homolacsa i Felicji Rzewuskiej, siostry Emanuela Homolacsa. [1873/1874l], form. 9,3x5,6 cm na oryg. podkładzie form. 10,5x6,3 cm autorstwa Walerego Rzewuskiego w Krakowie
5. fotografię wizytową Marii Madeyskiej z d. Homolacs, córki Bronisława Homolacsa i Felicji Rzewuskiej. [przed 1893l], form. 14,3x10,3 cm na oryg. podkładzie form. 16,2x10,8 cm autorstwa Juliusza Miena w Krakowie
6. fotografię wizytową Marii Madeyskiej z d. Homolacs, córki Bronisława Homolacsa i Felicji Rzewuskiej. [l. 90. XIX w.], form. 14,7x10,3 cm na oryg. podkładzie form. 16,9x10,9 cm autorstwa Josefa Jahudki w Wiedniu
7. fotografię wizytową Marii Madeyskiej z d. Homolacs, córki Bronisława Homolacsa i Felicji Rzewuskiej. [l. 90. XIX w.], form. 14,8x10,3 cm na oryg. podkładzie form. 16,8x10,9 cm autorstwa Josefa Jahudki w Wiedniu
8. fotografię wizytową Stanisława Madeyskiego (1841-1910), męża Marii Madeyskiej z d. Homolacs; ministra oświaty i posła na sejm. [l. 90. XIX w.], form. 14,4x10,2 cm na oryg. podkładzie form. 16,3x10,7 cm autorstwa Josefa Jahudki w Wiedniu
9. fotografię portretową Klementyny z Homolacsów Grodzickiej, od 1870 żony Józefa Grodzickiego, matki Mariana Grodzickiego. [l. 80. XIX w.], form. 9,3x5,5 cm na oryg. podkładzie form. 10,5x6 cm autorstwa Walerego Rzewuskiego w Krakowie
10. fotografię portretową Sidonni Homolacs, dalsza rodzina. [l. 90. XIX w.], form. 9,3x6,1 cm na oryg. podkładzie form. 10,6x6,5 cm autorstwa dr Szekely w Wiedniu
11. fotografię portretową Karola Homolacsa, dalsza rodzina. [l. 90. XIX w.], form. 9,2x6,1 cm na oryg. podkładzie form. 10,6x6,5 cm autorstwa dr Szekely w Wiedniu
Marginesy podkładu poz. 1 zabrudzone, pozostałe zdjęcia w stanie dobrym. Na odwrotach większości fotografii atramentowe i ołówkowe napisy identyfikujące
Homolacs - rodzina ziemian i przemysłowców węgierskich, która osiadła w Zakopanem. Na początku XIX w. zakupiła zakłady hutnicze w Kuźnicach i Dolinie Kościeliskiej. W Kuźnicach Homolacsowie wybudowali dwór, który stanowił oparcie dla naukowców, artystów i turystów przybywających w Tatry organizując wycieczki i zapewniając góralskich przewodników, tragarzy, zaprowiantowanie. Działalność rodziny w l. 1807-1869 doprowadziła do rozkwitu zakładów górniczo-hutniczych stwarzając źródła dochodów dla biedującej ludności okolicznych wsi. W 1869 Klementyna Homolacs sprzedała dobra i rodzina przeniosła się do Balic pod Krakowem (patrz poz. aukcja 93/203)).

266
[HOMOLACSOWIE - fragment archiwum rodzinnego]

Zestaw 11 fotografii

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

(Zbiór zawiera:
1. fotografię portretową Klementyny ze Sławińskich Homolacsowej, żony Edwarda Homolacsa seniora. [po 1861, przed 1864], form. 9,1x5,5 cm na oryg. podkładzie form. 10,5x6,1 cm autorstwa Walerego Rzewuskiego w Krakowie
2. fotografię portretową Bronisława Homolasca, syna Edwarda Homolacsa seniora i Klementyny ze Sławińskich Homolacsowej. [po 1861, przed 1864], form. 9,1x5,6 cm na oryg. podkładzie form. 9,9x6 cm autorstwa Walerego Rzewuskiego w Krakowie
3. fotografię portretową Emanuela Homolasca (1873-1929), syna Bronisława Homolacsa i Felicji Rzewuskiej, wnuka Klementyny ze Sławińskich Homolacsowej i Edwarda Homolacsa seniora; nadporucznika wojska austriackiego. Na awersie autograf portretowanego. [po 1894], form. 8,7x5,8 cm na oryg. podkładzie form. 10,2x6,3 cm autorstwa Juliusza Miena w Krakowie
4. fotografię portretową Marysi Homolacsowej, córki Bronisława Homolacsa i Felicji Rzewuskiej, siostry Emanuela Homolacsa. [1873/1874l], form. 9,3x5,6 cm na oryg. podkładzie form. 10,5x6,3 cm autorstwa Walerego Rzewuskiego w Krakowie
5. fotografię wizytową Marii Madeyskiej z d. Homolacs, córki Bronisława Homolacsa i Felicji Rzewuskiej. [przed 1893l], form. 14,3x10,3 cm na oryg. podkładzie form. 16,2x10,8 cm autorstwa Juliusza Miena w Krakowie
6. fotografię wizytową Marii Madeyskiej z d. Homolacs, córki Bronisława Homolacsa i Felicji Rzewuskiej. [l. 90. XIX w.], form. 14,7x10,3 cm na oryg. podkładzie form. 16,9x10,9 cm autorstwa Josefa Jahudki w Wiedniu
7. fotografię wizytową Marii Madeyskiej z d. Homolacs, córki Bronisława Homolacsa i Felicji Rzewuskiej. [l. 90. XIX w.], form. 14,8x10,3 cm na oryg. podkładzie form. 16,8x10,9 cm autorstwa Josefa Jahudki w Wiedniu
8. fotografię wizytową Stanisława Madeyskiego (1841-1910), męża Marii Madeyskiej z d. Homolacs; ministra oświaty i posła na sejm. [l. 90. XIX w.], form. 14,4x10,2 cm na oryg. podkładzie form. 16,3x10,7 cm autorstwa Josefa Jahudki w Wiedniu
9. fotografię portretową Klementyny z Homolacsów Grodzickiej, od 1870 żony Józefa Grodzickiego, matki Mariana Grodzickiego. [l. 80. XIX w.], form. 9,3x5,5 cm na oryg. podkładzie form. 10,5x6 cm autorstwa Walerego Rzewuskiego w Krakowie
10. fotografię portretową Sidonni Homolacs, dalsza rodzina. [l. 90. XIX w.], form. 9,3x6,1 cm na oryg. podkładzie form. 10,6x6,5 cm autorstwa dr Szekely w Wiedniu
11. fotografię portretową Karola Homolacsa, dalsza rodzina. [l. 90. XIX w.], form. 9,2x6,1 cm na oryg. podkładzie form. 10,6x6,5 cm autorstwa dr Szekely w Wiedniu
Marginesy podkładu poz. 1 zabrudzone, pozostałe zdjęcia w stanie dobrym. Na odwrotach większości fotografii atramentowe i ołówkowe napisy identyfikujące
Homolacs - rodzina ziemian i przemysłowców węgierskich, która osiadła w Zakopanem. Na początku XIX w. zakupiła zakłady hutnicze w Kuźnicach i Dolinie Kościeliskiej. W Kuźnicach Homolacsowie wybudowali dwór, który stanowił oparcie dla naukowców, artystów i turystów przybywających w Tatry organizując wycieczki i zapewniając góralskich przewodników, tragarzy, zaprowiantowanie. Działalność rodziny w l. 1807-1869 doprowadziła do rozkwitu zakładów górniczo-hutniczych stwarzając źródła dochodów dla biedującej ludności okolicznych wsi. W 1869 Klementyna Homolacs sprzedała dobra i rodzina przeniosła się do Balic pod Krakowem (patrz poz. aukcja 93/203)).