WYSTAWIANY:
- Iscrizione di Aprile, Bergamo 1988 (wystawa indywidualna)
Studiowała malarstwo w PWSSP we Wrocławiu w latach 1946-1951. W drugiej połowie lat 50. zdecydowała się na odejście od malarstwa figuratywnego na rzecz abstrakcji geometrycznej. Jej obrazy, rysunki i formy przestrzenne, o konceptualnym charakterze, zbudowane są w oparciu o matematyczne konstrukcje. Uczestniczka I Biennale Form Przestrzennych w Elblągu w 1965. Związana z wrocławską Galerią Pod Moną Lizą. Od końca lat 60. współtworzyła międzynarodowy ruch mail art’u. Współpracowała z Janem Chwałczykiem w ramach jego Galerii Informacji Kreatywnej. Współorganizowała wystawy mail art’u oraz ekspozycje poświęcone Henrykowi Stażewskiemu. Prezentowana praca „Hommage à Henryk Stażewski”, to rysunkowa, minimalistyczna w formie kompozycja, nawiązująca do reliefów mistrza awangardy.
pisak/papier, 32 x 43 cm (kompozycja), 43 x 61 cm (arkusz)
sygnowany i opisany oł. p.d.:
Wanda Gołkowska, l.d.: Z cyklu „ZAPIS KWIETNIOWY” / 10 | ISCRIZIONE DI APRILE | HOMMAGE À HENRYK STAŻEWSKI na odwrocie prostokątna pieczątka: ’arte studio’ 24028 ponte nossa – bergamo via s. bernardino 88 – ITALY, pieczątka wywozowa oraz data 1988
WYSTAWIANY:
- Iscrizione di Aprile, Bergamo 1988 (wystawa indywidualna)
Studiowała malarstwo w PWSSP we Wrocławiu w latach 1946-1951. W drugiej połowie lat 50. zdecydowała się na odejście od malarstwa figuratywnego na rzecz abstrakcji geometrycznej. Jej obrazy, rysunki i formy przestrzenne, o konceptualnym charakterze, zbudowane są w oparciu o matematyczne konstrukcje. Uczestniczka I Biennale Form Przestrzennych w Elblągu w 1965. Związana z wrocławską Galerią Pod Moną Lizą. Od końca lat 60. współtworzyła międzynarodowy ruch mail art’u. Współpracowała z Janem Chwałczykiem w ramach jego Galerii Informacji Kreatywnej. Współorganizowała wystawy mail art’u oraz ekspozycje poświęcone Henrykowi Stażewskiemu. Prezentowana praca „Hommage à Henryk Stażewski”, to rysunkowa, minimalistyczna w formie kompozycja, nawiązująca do reliefów mistrza awangardy.