Wystawiany:
- Witold Wojtkiewicz 1879-1909. Między ironią a melancholią, Muzeum Śląskie w Katowicach, V.-VII. 1999 r.
Literatura:
- Witold Wojtkiewicz, kat. wystawy monograficznej, Muzeum Narodowe w Krakowie, Kraków 1989, s. 167, poz. kat. 304. (reprodukcja).
- Witold Wojtkiewicz 1879-1909. Między ironią a melancholią, kat. wystawy, Muzeum Śląskie w Katowicach, Katowice 1999, opis s. 26, (reprodukcja).
Czołowy malarz polskiego symbolizmu i wczesnego ekspresjonizmu. Studiował w warszawskiej Szkole Rysunkowej (od 1898 r.), a następnie w krakowskiej ASP w pracowniach L. Wyczółkowskiego i J. Pankiewicza (1903-1906). W 1907 r. wyjechał do Paryża, na zaproszenie A. Gidea, który pomógł mu zorganizować wystawę w Galerie Druet. Od 1905 r. Wojtkiewicz był członkiem "Grupy Pięciu", od 1908 r. T.A.P. "Sztuka" i grupy "Zero".
Długo uchodzący za zaginiony obraz Hochzeit (Wesele) należy do serii dzieł opisujących wyimaginowany świat artysty, istniejący pomiędzy baśniowością a groteską. Jest to jeden z nielicznych obrazów Wojtkiewicza znajdujący się w kolekcji prywatnej.
Ok. 1905 r.
Olej, tempera na płycie 50 x 50 cm
Niesygnowany
Wystawiany:
- Witold Wojtkiewicz 1879-1909. Między ironią a melancholią, Muzeum Śląskie w Katowicach, V.-VII. 1999 r.
Literatura:
- Witold Wojtkiewicz, kat. wystawy monograficznej, Muzeum Narodowe w Krakowie, Kraków 1989, s. 167, poz. kat. 304. (reprodukcja).
- Witold Wojtkiewicz 1879-1909. Między ironią a melancholią, kat. wystawy, Muzeum Śląskie w Katowicach, Katowice 1999, opis s. 26, (reprodukcja).
Czołowy malarz polskiego symbolizmu i wczesnego ekspresjonizmu. Studiował w warszawskiej Szkole Rysunkowej (od 1898 r.), a następnie w krakowskiej ASP w pracowniach L. Wyczółkowskiego i J. Pankiewicza (1903-1906). W 1907 r. wyjechał do Paryża, na zaproszenie A. Gidea, który pomógł mu zorganizować wystawę w Galerie Druet. Od 1905 r. Wojtkiewicz był członkiem "Grupy Pięciu", od 1908 r. T.A.P. "Sztuka" i grupy "Zero".
Długo uchodzący za zaginiony obraz Hochzeit (Wesele) należy do serii dzieł opisujących wyimaginowany świat artysty, istniejący pomiędzy baśniowością a groteską. Jest to jeden z nielicznych obrazów Wojtkiewicza znajdujący się w kolekcji prywatnej.