Zachowana karta ze wstępem i spisem treści. Egzemplarz ze zbioru rodziny przyjaciela artysty. Całość w oryginalnej, pękniętej na grzbiecie, kartonowej tece. Napisy w jęz. polskim, angielskim i francuskim. Wydawnictwo Antoniego Markiewicza, Hamburg 1946. Zbiór ten powstał w niewoli, do której Toegel - prawnik z zawodu - dostał się po kapitulacji Powstania Warszawskiego w 1944. W warunkach obozu jenieckiego i przymusowych robót powstały obrazy, których tematem były świeże wypadki bestialstwa niemieckiego. W ukryciu, potajemnie, rysowane piórem i podmalowywane kiepską akwarelą, powstawały zuchwałe szkice - reporterski notatnik karykaturzysty.
Teka 10 barwnych rycin, na podkładzie kartonowym z tytułem pracy;
wym. komp.: 240 x 320 mm, plansza: 310 x 43 mm, sygn. pł. nazwiskiem autora, datą oraz miejscem powstania, każda z rycin opatrzona tytułem: Kat, Wstępne dochodzenie w GE-STA-PO, Wymuszanie zeznań w GE-STA-PO, Strzelec wyborowy, SS Sadysta, Pod murami ghetto w Warszawie, Złapana Kurierka Armii Podziemnej w Warszawie, SS Bestja, Oprawcy naukowi w Ravensbrucke, Złodzieje dzieł sztuki w Warszawie.
Zachowana karta ze wstępem i spisem treści. Egzemplarz ze zbioru rodziny przyjaciela artysty. Całość w oryginalnej, pękniętej na grzbiecie, kartonowej tece. Napisy w jęz. polskim, angielskim i francuskim. Wydawnictwo Antoniego Markiewicza, Hamburg 1946. Zbiór ten powstał w niewoli, do której Toegel - prawnik z zawodu - dostał się po kapitulacji Powstania Warszawskiego w 1944. W warunkach obozu jenieckiego i przymusowych robót powstały obrazy, których tematem były świeże wypadki bestialstwa niemieckiego. W ukryciu, potajemnie, rysowane piórem i podmalowywane kiepską akwarelą, powstawały zuchwałe szkice - reporterski notatnik karykaturzysty.