2016/2017
wydruk pigmentowy, dibond, papier Fomei Jet Premium Matt 235 g,
100 x 150 cm,
sygn. "Karolina Breguła", dat., tytuł i nakład na odwrocie
nakład: 1/5 + 2 a.p.
Fotografia należy do cyklu fotograficznych opowieści pt. Historie sztuki, których nieoczywistymi bohaterami są zniszczone dzieła sztuki znane szerokiej publiczności głównie z przekazów medialnych nagłaśniających okoliczności dewastacji. W swoich obrazach Breguła przywołuje prace i wydarzenia, które powracają, nieoczekiwanie pojawiając się w codziennym życiu. Są to m.in. Fettecke Josepha Beuysa, czyli bryła masła umieszczona w rogu pomieszczenia Akademii Sztuk Pięknych w Düsseldorfie, sprzątnięta przez pracownika instytucji, meteoryt z La nona ora Maurizio Cattelana, usunięty z rzeźby przez posła Witolda Tomczaka, oraz dziura w obrazie barokowego malarza Paolo Porpory, powstała na skutek potknięcia się 12-letniego chłopca podczas zwiedzania muzeum. Do tego ostatniego zdarzenia nawiązuje artystka w prezentowanej pracy.
Wystawa: Barry Room, Taipei Artist Village, wystawa zbiorowa, Tajpej, Tajwan (2017).