Malarz, grafik, rysownik. Studiował na Wydziale Malarstwa Państwowej Wyższej Szkoły Sztuk Pięknych w Poznaniu w latach 1966-1972.
Punktem odniesienia dla Piotrowicza była twórczość dawnych mistrzów, takich jak Velázquez, Goya czy Rembrandt. Artysta podejmował tematy biblijne, wydobywając z nich wymiar egzystencjalny. Dramat Hioba związany z tajemnicą ludzkiego cierpienia znalazł wyraz w sugestywnych kompozycjach malarskich i graficznych Piotrowicza. Łączy je układ kompozycyjny z postacią Hioba na pierwszym planie, zwróconego do widza twarzą w twarz. Obok pojawiają się inni bohaterowie przypowieści, stąd tytuły: „Hioba i szatan” (1998, olej/płótno), „Hiob i sąsiedzi” (1998, olej/płótno), „Kuszenie Hioba” (1998, olej/płótno). Dochodzi w końcu do identyfikacji artysty z Hiobem, którego oblicze – o ciemnych pustych oczodołach – przybiera rysy autora: „Hiob (Autoportret)” (1999, olej/płótno).
akwaforta/papier, 29,7 x 36 cm (w świetle passe-partout)
sygnowana, datowana i opisana pod kompozycją ołówkiem: „HIOB” 1/30 Jerzy Piotrowicz 98
Malarz, grafik, rysownik. Studiował na Wydziale Malarstwa Państwowej Wyższej Szkoły Sztuk Pięknych w Poznaniu w latach 1966-1972.
Punktem odniesienia dla Piotrowicza była twórczość dawnych mistrzów, takich jak Velázquez, Goya czy Rembrandt. Artysta podejmował tematy biblijne, wydobywając z nich wymiar egzystencjalny. Dramat Hioba związany z tajemnicą ludzkiego cierpienia znalazł wyraz w sugestywnych kompozycjach malarskich i graficznych Piotrowicza. Łączy je układ kompozycyjny z postacią Hioba na pierwszym planie, zwróconego do widza twarzą w twarz. Obok pojawiają się inni bohaterowie przypowieści, stąd tytuły: „Hioba i szatan” (1998, olej/płótno), „Hiob i sąsiedzi” (1998, olej/płótno), „Kuszenie Hioba” (1998, olej/płótno). Dochodzi w końcu do identyfikacji artysty z Hiobem, którego oblicze – o ciemnych pustych oczodołach – przybiera rysy autora: „Hiob (Autoportret)” (1999, olej/płótno).