Na odwrocie orzeczenie Feliksa Kopery z 1944 r. Ten wybitny malarz scen historycznych i patriotycznych, swoją szczególną uwagę kierował ku wojnom kozackim, tatarskim oraz okresu Potopu Szwedzkiego. Często przedstawiał wybitnych dowódców. Na oferowanym obrazie po raz kolejny przedstawił postać hetmana Stefana Czarnieckiego, słynnego dowódcę wojskowego, siedzącego w dumnej pozie na pięknym lśniącym koniu. Jest to przykład późnej twórczości Józefa Brandta. Kolorystyka, swada malowania dowodzi powstania obrazu po 1900 roku, kiedy to malarz odszedł od monachijskich "stimmungów", znacznie rozjaśniając paletę, dodając swym pracom "nowoczesnej" świetlistości
olej, tektura,
55,5 x 45 cm (w świetle oprawy);
sygn. p. d.: JB
.
Na odwrocie orzeczenie Feliksa Kopery z 1944 r. Ten wybitny malarz scen historycznych i patriotycznych, swoją szczególną uwagę kierował ku wojnom kozackim, tatarskim oraz okresu Potopu Szwedzkiego. Często przedstawiał wybitnych dowódców. Na oferowanym obrazie po raz kolejny przedstawił postać hetmana Stefana Czarnieckiego, słynnego dowódcę wojskowego, siedzącego w dumnej pozie na pięknym lśniącym koniu. Jest to przykład późnej twórczości Józefa Brandta. Kolorystyka, swada malowania dowodzi powstania obrazu po 1900 roku, kiedy to malarz odszedł od monachijskich "stimmungów", znacznie rozjaśniając paletę, dodając swym pracom "nowoczesnej" świetlistości