Wlatach 1917-22 Kasper Pochwalski studiował w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych u J. Mehoffera, który uważał go za jednego z najzdolniejszych swoich uczniów. Następnie wyjechał na stypendium do Paryża, gdzie kształcił się w Academie Ranson m. in. u: G. L. Jaunesa, Jules`a Zingga oraz Maurice`a Denisa - słynnego nabisty. Po powrocie do Polski został członkiem Zrzeszenia Artystów Plastyków „Zwornik”.
Pochwalski był i jest ceniony za dużą łatwość tworzenia. Malował portrety, pejzaże miejskie, martwą naturę. Ponadto konserwował zabytki i wypowiadał się na łamach pism jako krytyk artystyczny. Najsilniej inspirowały go osiągnięcia malarstwa młodopolskiego. Prace Pochwalskiego są wyciszone i kameralne. Dekoracyjna, zawiła kreska przypomina o stylistycznej proweniencji jego twórczości. Charakterystyczne dla niego zestawienia kolorystyczne to: żółcienie, cynobry z rozmytym fioletem, granaty i zielenie.

47
Kasper POCHWALSKI (1899-1971)

HERKULES I DEJANIRA, 1939 r.

Olej, karton; 44 x 31,9 cm
Sygnowany ołówkiem p.d.: X 1939 | Kasper Pochwalski

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Wlatach 1917-22 Kasper Pochwalski studiował w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych u J. Mehoffera, który uważał go za jednego z najzdolniejszych swoich uczniów. Następnie wyjechał na stypendium do Paryża, gdzie kształcił się w Academie Ranson m. in. u: G. L. Jaunesa, Jules`a Zingga oraz Maurice`a Denisa - słynnego nabisty. Po powrocie do Polski został członkiem Zrzeszenia Artystów Plastyków „Zwornik”.
Pochwalski był i jest ceniony za dużą łatwość tworzenia. Malował portrety, pejzaże miejskie, martwą naturę. Ponadto konserwował zabytki i wypowiadał się na łamach pism jako krytyk artystyczny. Najsilniej inspirowały go osiągnięcia malarstwa młodopolskiego. Prace Pochwalskiego są wyciszone i kameralne. Dekoracyjna, zawiła kreska przypomina o stylistycznej proweniencji jego twórczości. Charakterystyczne dla niego zestawienia kolorystyczne to: żółcienie, cynobry z rozmytym fioletem, granaty i zielenie.