Autorska fotografia przedstawia projekcję artysty na monumentalny budynek dworca głównego w Stuttgarcie. Na boczną ścianę wieży zegarowej artysta wyświetlił obraz wypielęgnowanych dłoni biznesmena korespondujących z umieszczonym na szczycie wieży logo korporacji Mercedes-Benz, która w swojej największej wówczas fabryce w Stuttgarcie zatrudniała dużą liczbę gastarbeiterów. Miasto będące ważnym węzłem kolejowym, było miejscem napływu imigrantów poszukujących pracy i gromadzących się w okolicach dworca.

Praca reprodukowana m.in. w: Krzysztof Wodiczko. Public Address, Walker Art Center, Minneapolis 1992; Krzysztof Wodiczko. Instruments, projeccions, vehicles, Fundació Antoni Tapies, Barcelona 1992; Krzysztof Wodiczko. Art Public, art critique. Textes, propos et documents, École supérieure des Beaux-Arts, Paris 1995; Krzysztof Wodiczko. Sztuka publiczna, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa 1995; Krzysztof Wodiczko. The 4th Hiroshima Art. Prize, Hiroshima City Museum of Contemporar Art., Hiroshima 1999; Krzysztof Wodiczko. Sztuka domeny publicznej, Fundacja Profile, Warszawa 2010, Krzysztof Wodiczko, Black Dog, London 2011; Krzysztof Wodiczko. Na rzecz domeny publicznej, Muzeum Sztuki w Łodzi, Łódź 2015.

20
Krzysztof WODICZKO (ur. 1943)

Hauptbanhof, Stuttgart

1983/2010
odbitka lambda, papier
45 x 30 cm
sygn., dat., na naklejce na tylnym obramieniu: Krzysztof Wodiczko 1983/2010
ed. 5/6
oprawa: passe-partout, czarna, drewniana rama, szkło

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Autorska fotografia przedstawia projekcję artysty na monumentalny budynek dworca głównego w Stuttgarcie. Na boczną ścianę wieży zegarowej artysta wyświetlił obraz wypielęgnowanych dłoni biznesmena korespondujących z umieszczonym na szczycie wieży logo korporacji Mercedes-Benz, która w swojej największej wówczas fabryce w Stuttgarcie zatrudniała dużą liczbę gastarbeiterów. Miasto będące ważnym węzłem kolejowym, było miejscem napływu imigrantów poszukujących pracy i gromadzących się w okolicach dworca.

Praca reprodukowana m.in. w: Krzysztof Wodiczko. Public Address, Walker Art Center, Minneapolis 1992; Krzysztof Wodiczko. Instruments, projeccions, vehicles, Fundació Antoni Tapies, Barcelona 1992; Krzysztof Wodiczko. Art Public, art critique. Textes, propos et documents, École supérieure des Beaux-Arts, Paris 1995; Krzysztof Wodiczko. Sztuka publiczna, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa 1995; Krzysztof Wodiczko. The 4th Hiroshima Art. Prize, Hiroshima City Museum of Contemporar Art., Hiroshima 1999; Krzysztof Wodiczko. Sztuka domeny publicznej, Fundacja Profile, Warszawa 2010, Krzysztof Wodiczko, Black Dog, London 2011; Krzysztof Wodiczko. Na rzecz domeny publicznej, Muzeum Sztuki w Łodzi, Łódź 2015.