Autorska fotografia przedstawia projekcję artysty na monumentalny budynek dworca głównego w Stuttgarcie. Na boczną ścianę wieży zegarowej artysta wyświetlił obraz wypielęgnowanych dłoni biznesmena korespondujących z umieszczonym na szczycie wieży logo korporacji Mercedes-Benz, która w swojej największej wówczas fabryce w Stuttgarcie zatrudniała dużą liczbę gastarbeiterów. Miasto będące ważnym węzłem kolejowym, było miejscem napływu imigrantów poszukujących pracy i gromadzących się w okolicach dworca.
Praca reprodukowana m.in.w: Krzysztof Wodiczko. Public Address, Walker Art Center, Minneapolis 1992; Krzysztof Wodiczko. Instruments, projeccions, vehicles, Fundació Antoni Tãpies, Barcelona 1992; Krzysztof Wodiczko. Art Public, art critique. Textes, propos et documents, École supérieure des Beaux-Arts, Paris 1995; Krzysztof Wodiczko. Sztuka publiczna, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa 1995; Krzysztof Wodiczko. The 4th Hiroshima Art. Prize Hiroshima City Museum of Contemporar Art., Hiroshima 1999; Krzysztof Wodiczko. Sztuka domeny publicznej, Fundacja Profile, Warszawa 2010, Krzysztof Wodiczko, Black Dog, London 2011; Krzysztof Wodiczko. Na rzecz domeny publicznej, Muzeum Sztuki w Łodzi, Łódź 2015.
1983/2010
fotografia, papier 45 x 30 cm
sygn., i dat. na naklejce na tylnym obramieniu
edycja 5/6
Autorska fotografia przedstawia projekcję artysty na monumentalny budynek dworca głównego w Stuttgarcie. Na boczną ścianę wieży zegarowej artysta wyświetlił obraz wypielęgnowanych dłoni biznesmena korespondujących z umieszczonym na szczycie wieży logo korporacji Mercedes-Benz, która w swojej największej wówczas fabryce w Stuttgarcie zatrudniała dużą liczbę gastarbeiterów. Miasto będące ważnym węzłem kolejowym, było miejscem napływu imigrantów poszukujących pracy i gromadzących się w okolicach dworca.
Praca reprodukowana m.in.w: Krzysztof Wodiczko. Public Address, Walker Art Center, Minneapolis 1992; Krzysztof Wodiczko. Instruments, projeccions, vehicles, Fundació Antoni Tãpies, Barcelona 1992; Krzysztof Wodiczko. Art Public, art critique. Textes, propos et documents, École supérieure des Beaux-Arts, Paris 1995; Krzysztof Wodiczko. Sztuka publiczna, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa 1995; Krzysztof Wodiczko. The 4th Hiroshima Art. Prize Hiroshima City Museum of Contemporar Art., Hiroshima 1999; Krzysztof Wodiczko. Sztuka domeny publicznej, Fundacja Profile, Warszawa 2010, Krzysztof Wodiczko, Black Dog, London 2011; Krzysztof Wodiczko. Na rzecz domeny publicznej, Muzeum Sztuki w Łodzi, Łódź 2015.