Ukończyła malarstwo na warszawskiej ASP w 2014 roku pod kierunkiem profesora Jarosława Modzelewskiego, adi. Igora Przybylskiego. Zajmuje się malarstwem, rysunkiem, filmem, obiektami. Jej prace charakteryzuje granicząca z obsesją dokładność, często powstają przez wiele miesięcy. Kle Mens podejmuje tematy związane z duchowością, seksualnością, religią, feminizmem i kulturą współczesną, nadając im osobisty wymiar. Laureatka głównej nagrody w XII Konkursie Gepperta.

Obraz "Harpia" pochodzi z indywidualnej wystawy artystki Hybrid Prophecy, która odbyła się w Londynie w 2019 roku w REJEKT Gallery, z którą artystka jest obecnie związana. Przedstawiają Kle Mens jako pół-ludzi pół-zwierzęta inspirowane mitycznymi stworzeniami z Apokalipsy Św. Jana, sygnalizującymi zbliżający się kres dotychczas znanej cywilizacji i następującą po niej odnowę. Są to też dwa z czterech zwierząt będących symbolami czterech ewangelistów - Harpia nawiązuje do emblematu orła, który jest związany z ewangelią Św. Jana. Dwa inne obiekty, będące częścią tej wystawy zostały zakupione do kolekcji Muzeum Narodowego w Gdańsku, jeden znajduje się w kolekcji prywatnej.

24
KLE MENS (Klementyna Stępniewska) (ur. 1985)

Harpia, 2019

Olej, deska dębowa, 54 x 24 cm

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Ukończyła malarstwo na warszawskiej ASP w 2014 roku pod kierunkiem profesora Jarosława Modzelewskiego, adi. Igora Przybylskiego. Zajmuje się malarstwem, rysunkiem, filmem, obiektami. Jej prace charakteryzuje granicząca z obsesją dokładność, często powstają przez wiele miesięcy. Kle Mens podejmuje tematy związane z duchowością, seksualnością, religią, feminizmem i kulturą współczesną, nadając im osobisty wymiar. Laureatka głównej nagrody w XII Konkursie Gepperta.

Obraz "Harpia" pochodzi z indywidualnej wystawy artystki Hybrid Prophecy, która odbyła się w Londynie w 2019 roku w REJEKT Gallery, z którą artystka jest obecnie związana. Przedstawiają Kle Mens jako pół-ludzi pół-zwierzęta inspirowane mitycznymi stworzeniami z Apokalipsy Św. Jana, sygnalizującymi zbliżający się kres dotychczas znanej cywilizacji i następującą po niej odnowę. Są to też dwa z czterech zwierząt będących symbolami czterech ewangelistów - Harpia nawiązuje do emblematu orła, który jest związany z ewangelią Św. Jana. Dwa inne obiekty, będące częścią tej wystawy zostały zakupione do kolekcji Muzeum Narodowego w Gdańsku, jeden znajduje się w kolekcji prywatnej.