Stryjec buduje swój świat tak jak artyści średniowieczni, posługując się alegorią. Umowne przedstawienie istotnej treści o charakterze obyczajowym, historycznym, psychologicznym dokonuje się najczęściej za pomocą personifikacji, metafory, znaku. Jego sztuka jest efektem poszukiwań praw uniwersalnych, syntezą przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. Stryjec w swojej twórczości jest bliski postawom artystycznym, które zaowocowały w sztuce XX wieku takimi nurtami, jak symbolizm, ekspresjonizm czy surrealizm.

104
Ryszard STRYJEC (1932 - 1997)

HARPIA 1987

akwaforta, 31,5 x 23,5 cm na arkuszu 43,5 x 34 cm,
datowana na płycie p.d. "1987" oraz ołówkiem pod płytą l.d. "Harpia", pośrodku "akwaforta - sztych 11/50", p.d. "Ryszard Stryjec Gdańsk 1987"
Reprodukowana: Ryszard Stryjec. Rysunek i grafika z kolekcji Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie (katalog wystawy), Sopot 2002, s. 74.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Stryjec buduje swój świat tak jak artyści średniowieczni, posługując się alegorią. Umowne przedstawienie istotnej treści o charakterze obyczajowym, historycznym, psychologicznym dokonuje się najczęściej za pomocą personifikacji, metafory, znaku. Jego sztuka jest efektem poszukiwań praw uniwersalnych, syntezą przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. Stryjec w swojej twórczości jest bliski postawom artystycznym, które zaowocowały w sztuce XX wieku takimi nurtami, jak symbolizm, ekspresjonizm czy surrealizm.