Oryginalny zegar w kształcie doniczki z kwiatem słonecznika, z pełznącym po łodydze wężem. Zarówno słonecznik, jak i wąż - to symbole masońskie, podobnie jak w symbolice chrześcijańskiej oznaczające Światło, wiedzę - atakowane przez Zło. Tarcza zegara otoczona płatkami słonecznika - pokryta niebieską emalią na giloszowanym tle z motywem fal. Podział godzinowy i minutowy - arabski. U dołu tarczy napis: „Meuron et Comp.”. Na mechanizmie sygnatura zegarmistrza: „Carus Paris”. Doniczka i podstawa z jasnego marmuru.
Guglielmo Meuron, pochodzący z Włoch zegarmistrz, rozwinął swoją karierę w Paryżu u boku słynnego mistrza Abrahama-Louisa Bregueta. Usamodzielniwszy się rozpoczął produkcję luksusowych zegarów na zamówienie zamożnych elit. Otworzył pracownie i sklepy w Paryżu, a także w Szwajcarii w Neuchâtel, Le Chaux-de-Fonds i Genewie.
Zegar symboliczny
brąz złocony, emalia, marmur biały; wys. 32 cm.
Francja, Paryż, 4 ćw. XVIII w.
Oryginalny zegar w kształcie doniczki z kwiatem słonecznika, z pełznącym po łodydze wężem. Zarówno słonecznik, jak i wąż - to symbole masońskie, podobnie jak w symbolice chrześcijańskiej oznaczające Światło, wiedzę - atakowane przez Zło. Tarcza zegara otoczona płatkami słonecznika - pokryta niebieską emalią na giloszowanym tle z motywem fal. Podział godzinowy i minutowy - arabski. U dołu tarczy napis: „Meuron et Comp.”. Na mechanizmie sygnatura zegarmistrza: „Carus Paris”. Doniczka i podstawa z jasnego marmuru.
Guglielmo Meuron, pochodzący z Włoch zegarmistrz, rozwinął swoją karierę w Paryżu u boku słynnego mistrza Abrahama-Louisa Bregueta. Usamodzielniwszy się rozpoczął produkcję luksusowych zegarów na zamówienie zamożnych elit. Otworzył pracownie i sklepy w Paryżu, a także w Szwajcarii w Neuchâtel, Le Chaux-de-Fonds i Genewie.